Specialpædagogik
Didaktik og Pædagogisk/psykologisk teori og metode
Andre metoder
Specialpædagogik
Didaktik og Pædagogisk/psykologisk teori og metode
Klasseledelse
Specialpædagogik
Trivsel
AKT

Findes ikke i udlånsafdelingenInformationsafdelingenFindes ikke som orienteringseksemplar  papirbog 
Huskeseddel:
Emma




Professionsserien
Klasseledelse
nye forståelser og handlemuligheder

Indholdsbeskrivelse:
Et bidrag til at kvalificere udviklingen af ledelseskompetencer hos læreren og et godt læringsmiljø i undervisningen ved at give teoretisk indsigt og praktiske redskaber.


Indeholder:
  • Karsten Hundeide: Om børns sensitivitet og loyalitet over for andre : kontraktmæssig kongruens. Ole Løw: Lærerens fortællinger om elever, pædagogisk analyse og ledelse af skoleklasser. Elsebeth Jensen: Ledelse og samarbejde i undervisningen. Mads Hermansen: Klasse- og læringsledelse. Helle Jensen: Klasseledelse med nærvær, opmærksomhed, anerkendelse og empati. Iben Jensen: Kategorier skaber positioneringer. Cato R.P. Bjørndal: Klasseledelse : iscenesættelse på klasseværelsets scene. Klasseledelse, teamsamarbejde og kollegial refleksion / Kirsten Bro & Kirsten Ryberg. Jørn Nielsen: Klasseledelse, problemadfærd og fællesskab. Vibeke Petersen: Ledelse af skole-hjem-samarbejdet. Rasmus Alenkær: Klasseledelse i et inkluderende perspektiv

Målgruppe:
  • Beregnet til studerende på læreruddannelsen og lærere

Fysisk beskrivelse:
  • 224 sider

Sprog:
  • Dansk

Klassetrin:
SU, U

Anvendelsesklausul:
  • Informationsmaterialer
    • Der kan maksimalt bookes 1 eksemplarer af materialet.
    • Materialet kan lånes i 15 arbejdsdage.
Antal i afdelinger:
  • 1 stk. i Informationssamlingen
Placering i afdelinger: Spring over navigationslinks.
Informationssamlingen
Vordingborg
56x - Didaktik
Professionsserien (Serietitel)
Klasseledelse

Udgiver: Akademisk Forlag
Udgivelsesår: 2009
Faust nr.: 2 766 799 6
ISBN: 9788750040712
DK5:
FUI:
Udvid FUI-katalogFUI-katalog
Bidragsyder: Elsebeth Jensen
Ole Løw
Rasmus Alenkær





Vent venligst...
Vent venligst mens siden indlæses...