Du er ikke logget ind
Del
Tilbage
Billede af materialet Matematikvanskeligheder
Bog
Matematikvanskeligheder
Matematikvanskeligheder
tidlig intervention
0.-10. klasse [SU] [SU] [U]



Et praktisk redskab til at give matematiklærere mulighed for hurtigt og effektivt at iværksætte støtte til elever, der har vanskeligt ved at lære grundlæggende sider af matematikkens mange forskellige områder.


"Matematikvanskeligheder" er en del af

Serie
Matematikvanskeligheder

Side
af

Log ind og få adgang

Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialet
Materialeplatformens logo

Forlaget skriver: 'Matematikvanskeligheder - tidlig intervention' er et praktisk redskab, som kan bruges til at kortlægge og styrke elevers matematiske begrebsudvikling inden for ti basale matematiske områder. Materialets tilgang bygger på forfatternes begreb regnehuller, der bl.a. indebærer, at matematikvanskeligheder kan imødegås med mange forskellige strategier, og at den bedste strategi ikke altid er at starte med 'at fylde hullet op'.
Materialet indeholder konkrete undervisningsoplæg, og giver desuden svar på følgende spørgsmål:
• Hvilke faglige områder er vigtige i elevens matematiske udvikling?
• Hvilke informationer om elevens matematiske udvikling skal lærere søge at få kendskab til, og hvordan kan man skaffe sig disse informationer?
• Hvilke undervisningstiltag kan og bør iværksættes på denne baggrund?
Materialet retter sig mod alle elever, der er i - eller viser tegn på at være i vanskeligheder inden for den grundlæggende matematik, uanset alder og klassetrin.
'Matematikvanskeligheder - tidlig intervention' henvender sig primært til matematiklærere og matematikvejledere, men også til PPR-medarbejdere, skoleledere, lærerstuderende og andre, som beskæftiger sig med læring, undervisning og vejledning i matematik i grundskolen.

Forfatter
Lena Lindenskov
Peter Weng
Udgiver
Dansk Psykologisk Forlag
Udgivelsesår
2013
Faustnummer
5 072 278 3
ISBN-nummer
9788777068355
Fysisk beskrivelse
191 sider
Sprog
Dansk
Materialetype
Bog