Vejledning til læreren i at tilrettelægge prøven til valgfaget madkundskab, så der er sammenhæng mellem, den måde undervisning i valgfaget har være struktureret på de forgangne to år og prøven.
txtTheMaterialContains
Indholdsfortegnelse: Faserne i prøveforløbetUndervisningsbeskrivelse
Prøveoplægget
Kompetenceområderne
Dokumenter til forberedelsesfasen
Lærerens rolle inden prøven
Udførelsesfasen
Samtalen til prøven
Vurdering
Prøvespørgsmål og prøveoplæg (DFesign en madpakke til 0. klasse
Insta-burgeren
Convenience
Bælgfrugter
Revolution i skoleboden
Kødfrie retter
Det søde køkken
Mælkeprodukter
Spis det indiske køkken
Den store klassefest)
NotLoggedIndHeadline
NotLoggedIndDescription
Forlaget skriver: Formålet med denne bog er at vejlede og støtte læreren i at tilrettelægge prøven til valgfaget madkundskab, så der er sammenhæng mellem den måde undervisningen i valgfaget har været struktureret på de forgangne to år og prøven. Dette med ønsket om at skabe et trygt prøveforløb, hvor alle elever får mulighed for at demonstrere deres tilegnede faglige og praktiske kompetencer Prøven i valgfaget madkundskab er en praktisk mundtlig prøve, der indeholder en planlægningsfase, en udførelsesfase og en afsluttende samtale. Bogen udfolder, hvordan læreren kan organisere tiden op til prøve og selve prøven. I den sidste del af bogen findes 10 forskellige eksempler på prøveoplæg, som læreren kan lade sig inspirere af i årsplanlægningen og til udformning af prøveoplæg til den praktisk mundtlige prøve i valgfaget madkundskab.
Susanne Tønneskov Hansen