Materialet ligger i et spændingsfelt mellem dansk og teknologiforståelse i dansk. Kommunikation, fremstilling af multimodale tekster, digital dannelse og digital myndiggørelse er centrale faglige områder og begreber der bliver arbejdet med. Der er fokus på: relationen mellem afsender og modtager, kommunikationens formål, iscenesættelse, reklame og troværdighed, algoritmer og brugerdata.
Materialet indeholder
Digitale samtalerInfluencere
Videosamtaler
Influencere, sprog og relationer
Iscenesættelse - se mig!
#Reklame
Algoritmer
Lav et takeover
Evaluering
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialetBogen tager fat i et emne, der optager eleverne - sociale medier. Eleverne skal undersøge og forholde sig kritisk til kommunikationen mellem Influencere og deres følgere. Eleverne kommer til at reflektere over deres egen og i særdeleshed andres kommunikation på sociale medier. Gennem undersøgende opgaver, medskabende tekster, algoritmer, kommunikationsmodeller får eleverne et fagligt sprog og en indsigt i hvordan den digitale verden er skruet sammen.

Forlaget skriver: Digitale samtaler. Influencer placerer sig i et spændingsfelt mellem dansk og teknologiforståelse i dansk. I bogen er kommunikation, fremstilling af multimodale tekster, digital dannelse og digital myndiggørelse centrale faglige områder.Vejledningen klæder læreren grundigt på til arbejdet med teknologiforståelse og digital dannelse i dansk og indeholder desuden en bred vifte af supplerende arbejdsark.
-
Dansk
-
Fortolkning
-
Kommunikation
-
Marie Bloch Jespersen
Pernille Hargbøl Madsen