Tilbage
Med henblik på at fremme elevernes skriveudvikling er det her tanken at bringe elevernes egne undersøgelser, eksperimenter og konkrete erfaringer i spil ud fra en sanse- og oplevelsesbaseret tilgang uden forudgående fokus på krav om genrer og sprogbrug. Henvender sig til 3.-4. klassetrin.
OBS: Dette er et informationsmateriale til dig - det må ikke bruges i din undervisning
Sansespor ( 3-4 )
hjemsteder - 3-4
3.-4. klasse
Med henblik på at fremme elevernes skriveudvikling er det her tanken at bringe elevernes egne undersøgelser, eksperimenter og konkrete erfaringer i spil ud fra en sanse- og oplevelsesbaseret tilgang uden forudgående fokus på krav om genrer og sprogbrug. Henvender sig til 3.-4. klassetrin.
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialetMaterialet lægger op til en sanse- og stedsbaseret tilgang til skrivning, hvor eleven sættes i centrum i et modtagerrettet perspektiv. Der er fokus på at fremme skrivelysten hos eleverne, hvor de med afsæt i egne undersøgelser og konkrete erfaringer kan skrive frit og udnytte deres skrivefærdigheder indenfor skrivekunsten med afsæt i fremstillingsformerne berettende, fortællende og beskrivende tekster . Materialet fokusere på hhv. fiktive og ikke-fiktive tekster. Lærermidlet forslår steder, hvor der skabes rum for en undersøgende tilgang og i et langsommere tempo kan eleverne stoppe op og bruge deres sanser i skriveprocessen i dialog med andre.
Forfatter
Merete Schou von Magius
Yvonne Hejselbæk Roug-Andersen
Yvonne Hejselbæk Roug-Andersen
Illustrator
Nina Hagen
Pædagogisk note
Anna Frandsen
Udgiver
Dansklærerforeningen
Udgivelsesår
2023
Faustnummer
135 944 513
ISBN-nummer
9788772112640
Fysisk beskrivelse
69 sider
Sprog
Dansk
Materialetype
Bog