Du er ikke logget ind
Del
Tilbage
Billede af materialet Matematikvanskeligheder, dysleksi og dyskalkuli
Bog
OBS: Dette er et informationsmateriale til dig - det må ikke bruges i din undervisning
Matematikvanskeligheder, dysleksi og dyskalkuli
[U]

Af Steve Chinn

Bogen beskriver detaljeret vanskelighederne med matematiklæring og giver eksempler på typiske problemer med at lære tal - og peger på løsninger og konkrete interventioner. Henvender sig til matematiklærere, der ønsker at få overblik over og viden om de mange faktorer, som er i spil, når elever har matematikvanskeligheder - og måske også dysleksi eller dyskalkuli.


Materialet indeholder

Dysleksi, dyskalkuli og matematikvanskeligheder
Hvorfor nogle børn har svært ved at lære matematik
Ængstelse for matematik
Kognition og metakognition i matematik
De vigtigste tal
Børns første taloplevelser
Tocifrede tal
Fra encifrede til tocifrede tal, fra tocifrede tal til trecifrede tal - og tilbage igen
Basisviden til addition og subtraktion
Addition og subtraktion
Basisviden til multiplikation og division
Multiplikation og division med 10, 100, og 1000 (del 1)
Multiplikation og division
Udvikling af multiplikation med arealmodellen
Brøker
Decimaltal
Multiplikation og division med 10, 100, og 1000 (del 2)
Procenter
Skriftlige opgaveformuleringer
Mål
Tid
At lave overslag - en central matematikfærdighed?
Side
af

Log ind og få adgang

Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialet
Materialeplatformens logo

Forlaget skriver: Hvordan opstår matematikvanskeligheder? Hvordan oplever eleven det? Og hvad kan man konkret gøre som matematiklærer?Hvordan opstår matematikvanskeligheder? Hvordan oplever eleven det? Og hvad kan man konkret gøre som matematiklærer?Matematikvanskeligheder, dysleksi og dyskalkuli henvender sig til matematiklærere, der ønsker at få overblik over og viden om de mange faktorer, der er i spil, når elever er i matematikvanskeligheder og måske også dysleksi eller dyskalkuli. Bogen er fuld af gode redskaber til at afhjælpe problemerne.Bogen beskriver detaljeret vanskelighederne med matematiklæring og giver eksempler på typiske problemer med at lære tal og peger på løsninger og konkrete interventioner.Til hvert matematikområde præsenteres forhold, som har betydning for læring: Terminologi og sprog Billeder, symboler og begreber Betydning for at udvikle og videreudvikle matematikfærdigheder Metakognition Forslag til øvelser.

Forfatter til forord, introduktion etc.
Lena Lindenskov
Oversætter
Sofie Hauch
Udgiver
Dansk Psykologisk Forlag
Udgivelsesår
2023
Faustnummer
136 807 919
ISBN-nummer
9788771857214
Fysisk beskrivelse
209 sider
Sprog
Dansk, Engelsk (original)
Materialetype
Bog