Stedbaseret litteraturlæsning
Af Signe Refshauge Kjær
Gør læsningen mere indlevende ved at flytte den ud af klasseværelset. Læs teksten der, hvor den foregår. Eller lad eleverne gøre ligesom hovedpersonen i teksten. Bogen her giver skolelærere masser af forslag til at engagere eleverne i læsningen.
Materialet indeholder
Stedbaseret litteraturlæsning - hvad er det?Stedbaseret litteraturlæsning - hvorfor giver det mening?
Klasserumsledelse - udenfor!
Vælg det gode sted
Læseaktiviteter
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialet
Forlaget skriver: STEDBASERET LITTERATURLÆSNING er en bog om, hvordan du kan tage dine elever i 5.-10. klasse med ud af klasserummet og bedrive litteraturlæsning på helt nye måder. At arbejde med litteratur nede i grøftekanter, oppe på bakker, ude på torvet, på kirkegården, i parken, i skoven eller nede ved vandet. Signe Refshauge Kjær viser, hvordan du nemt kan organisere tekstarbejdet, når litteraturen rykker uden for klasserummet, og når elevernes nysgerrighed, kroppe og sanser skal aktiveres. STEDBASERET LITTERATURLÆSNING gennemgår de seks faser, som klæder dig på til forberedelsen, selve turen ud af huset og til det efterfølgende litteraturarbejde. Du får et inspirerende katalog af steder, konkrete læseaktiviteter og didaktiske greb, som gør det nemt for dig med jævne mellemrum at bringe din litteraturundervisning ud i verden. Bogen er en del af serien LÆRERGNISTER. Læs mere om serien, og find mere supplerende materiale på lærergnister.gyldendal.dk.
-
Grundskolen
-
Tværgående emner
-
- Hertil findes supplerende materiale på internettet