Du er ikke logget ind
Del
Tilbage
Billede af materialet Diary of an (un)teenager
Bog
Reading room. [niveau 3]
Diary of an (un)teenager
6.-7. klasse

Af Pete Johnson

Spencers kammerat Zac har besluttet for at blive en rigtig teenager, og Spencer syntes, at han er latterlig og pinlig. Selv er han ikke interesseret i piger, men snarere i skateboards og kæmpestore træningssko!


"Diary of an (un)teenager" er en del af

Materialesæt
Reading room 2
Serie
Reading room. [niveau 3]

Side
af

Log ind og få adgang

Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialet

En sjov og indsigtsfuld historie for teenagedrenge, der normalt ikke læser med mindre de bliver tvunget til det. Bogen er en autentisk tekst, oprindeligt skrevet af en engelsk forfatter, hvorefter den emnemæssigt og sprogligt er blevet bearbejdet, så den appellerer til danske børn. Der er gloser bag i bogen.
Temaerne er universelle ungdomsproblemer: hvordan man lærer at klare sig, hvis man bliver forelsket, eller bare finder sig til rette i det mærkelige vakuum mellem barn og voksen.
Diary of an (Un)Teenager egner sig til frilæsning såvel på mellemtrinnet, som i udskolingen for de ikke så stærke læsere. Den kan også fint bruges til et mere selvstændig forløb med makkerlæsning eller rollelæsning mest for drenge.
Forneden findes en pædagogisk vejledning, der består af en række forslag til generelle ideer og opgaver, som kan benyttes til læsning af fiktive tekster. Der er forslag til forskellige konkrete mundtlige og skriftlige tasks, bl.a. opgaver hvor it, bevægelse og kreativitet spiller en stor rolle. Man kan vælge opgaver, alt efter hvor man ønsker at lægge vægten i arbejdet med teksten.
Tilknyttet vejledningen hører desuden en padlet, som indeholder mere detaljerede forklaringer på aktiviteterne samt opgaveark og links, der kan supplere forløb med fokus på tekstlæsning.

Materialeplatformens logo

Forlaget skriver: Zac rang me tonight, dear diary.
He was upstairs when I came round to see him. I opened the door to his bedroom and then I stepped back in horror...

Bidragsyder
Pete Johnson
Pia Tosti Kristiansen
CFU vejledning
Charlotte Sejer Pedersen
Lise Fenger Poulsen
Pædagogisk note
Lise Fenger Poulsen
Udgiver
Gyldendal
Udgivelsesår
2005
Faustnummer
2 574 257 5
ISBN-nummer
87-02-03455-7
Fysisk beskrivelse
67 sider, GRØN
Sprog
Engelsk
Materialetype
Bog