Af Adil Erdem
Lærerbogens opgaver skal øge elevernes forståelse og respekt for andre livsformer og holdninger, og den skal styrke elevernes danskfaglige kompetencer inden for det talte og skrevne sprog. Bogen indeholder kopisider med spil og evalueringsopgaver.
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialetHertil kan bestilles bøger.
Lærerbogens opgaver har til formål at øge elevernes forståelse og respekt for andre livsformer og holdninger samt styrke elevernes danskfaglige kompetencer inden for det talte og skrevne sprog. Kopisider med spil og evalueringsopgaver.
Lærerbogen starter med et afsnit om interkulturelle kompetencer og sætter materialet i forhold til danskfaglige mål. Herefter et kapitel, @201DOpstart@201D, om at få sporet sig ind på emnet og anvende logbog. Indledningskapitlet bliver efterfulgt af otte kapitler med forslag til hvordan, der kan arbejdes med hver af de otte fortællinger i elevebogen. Til kapitlet @201DOpstart@201D knytter sig et værdispil. Bagerst i bogen er der kopisider, som skal anvendes i forbindelse med nogle af fortællingerne. Bogen rundes af med forslag til evaluering af emnet.
-
Dansk som andetsprog
-
Basis/Supplerende
-
Lone Smidt