Af Peter Madsen
Der er udarbejdet forslag til arbejdet med temaerne i hvert af elevbogens 15 kapitler. Undervisningsvejledningen tager udgangspunkt i metoder, der lader eleverne være aktive, kreative og dialogiske. Der er 46 kopisider, og læreren bliver guidet gennem forløbet med både faglige, metodiske og praktiske afsnit.
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialetUndervisningsvejledningen har valgt at lægge vægt på forslag til aktiviteter, der gør eleverne aktive, lader dem bruge deres kreative evner samt opfordrer til at arbej-det med tekst og opgaver foregår i dialog. Vejledningen har et stort udvalg af forslag til arbejdet med elevbo-gens kapitler/temaer. Læreren støttes gennem vejled-ningen af informative afsnit om faglige stof, metode og de praktiske aktiviteter. Dertil kommer, at læreren kan trække på 46 kopisider. Undervisningsvejledningen har valgt at lægge vægt på forslag til aktiviteter, der gør eleverne aktive, lader dem bruge deres kreative evner samt opfordrer til at arbej-det med tekst og opgaver foregår i dialog. Vejledningen har et stort udvalg af forslag til arbejdet med elevbo-gens kapitler/temaer. Læreren støttes gennem vejled-ningen af informative afsnit om faglige stof, metode og de praktiske aktiviteter. Dertil kommer, at læreren kan trække på 46 kopisider. Vejledningen rundes af med et Fakta-afsnit om de tre religioner, der er i spil omkring emnet: Jødedom, Islam og Kristendom, samt et dobbeltopslag om den særlige status byen Jerusalem har i staten Israel.

Forlaget skriver: Her er materialet til undervisning i påsken på mellemtrinnet. Undervisningsvejledningen giver hjælp og inspiration til undervisning i både påsken og lidelseshistorien. Den knytter sig til elevbogen Rejsen til Jerusalem, der er tegnet og fortalt af Peter Madsen.
I Rejsen til Jerusalem følger eleverne Signe, der sammen med sin onkel rejser til Jerusalem og får fortalt om begivenhederne omkring Jesus' liv, død og opstandelse. Samtidig oplever hun de tre store monoteistiske religioner, jødedom, islam og kristendom, i nutidens Jerusalem. Bogen har et væld af faglige oplysninger, der formidles i et børnevenligt og levende sprog. Det er derfor oplagt at benytte Peter Madsens bog som grundbog på mellemtrinnet.
Undervisningsvejledningen tager udgangspunkt i metoder, der lader eleverne være aktive, kreative og dialogiske, og læreren kan vælge mellem mange forslag til arbejdet med tekstens temaer. Undervisningsvejledningen rummer bl.a. 46 kopisider, og læreren bliver guidet gennem forløbet med både faglige, metodiske og praktiske afsnit.
-
Kristendomskundskab/religion
-
Ikke-kristne religioner og andre livsopfattelser
-
Kristendom
-
Livsfilosofi og etik
-
Peter Madsen