Du er ikke logget ind
Del
Tilbage
Billede af materialet Klasseledelse
Bog
OBS: Dette er et informationsmateriale til dig - det må ikke bruges i din undervisning
Professionsserien
Klasseledelse
nye forståelser og handlemuligheder
[SU] [U]



Et bidrag til at kvalificere udviklingen af ledelseskompetencer hos læreren og et godt læringsmiljø i undervisningen ved at give teoretisk indsigt og praktiske redskaber.


"Klasseledelse" er en del af

Serie
Professionsserien

Materialet indeholder

Karsten Hundeide: Om børns sensitivitet og loyalitet over for andre : kontraktmæssig kongruens. Ole Løw: Lærerens fortællinger om elever, pædagogisk analyse og ledelse af skoleklasser. Elsebeth Jensen: Ledelse og samarbejde i undervisningen. Mads Hermansen: Klasse- og læringsledelse. Helle Jensen: Klasseledelse med nærvær, opmærksomhed, anerkendelse og empati. Iben Jensen: Kategorier skaber positioneringer. Cato R.P. Bjørndal: Klasseledelse : iscenesættelse på klasseværelsets scene. Klasseledelse, teamsamarbejde og kollegial refleksion / Kirsten Bro & Kirsten Ryberg. Jørn Nielsen: Klasseledelse, problemadfærd og fællesskab. Vibeke Petersen: Ledelse af skole-hjem-samarbejdet. Rasmus Alenkær: Klasseledelse i et inkluderende perspektiv
Side
af

Log ind og få adgang

Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialet
Materialeplatformens logo

Forlaget skriver: Som lærer er man forpligtet til at forholde sig aktivt til, hvordan man vil gribe sin ledelse an.
Alene i kraft af, at man er voksen, befinder man sig i en magtposition i forhold til de børn eller unge, man underviser. Med den position følger et stort ansvar for at gøre sit yderste for at skabe et godt læringsmiljø.
Dette understreges af, at klasseledelse i Læreruddannelsesloven af 2007 er et gennemgående tema - både for det pædagogiske område og for linjefagene.
Klasseledelse - nye forståelser og handlemuligheder bidrager til at kvalificere udviklingen af ledelseskompetencer og det gode læringsmiljø, idet den indkredser nogle anvendelige og inspirerende måder at anskue og udøve klasseledelse på.
Bogen har både en teoretisk og en handlerettet tilgang.
Den sigter på at øge den teoretiske indsigt i området og derigennem styrke den analytiske forståelse for de ledelsesudfordringer, der er forbundet med arbejdet som lærer. Samtidig får læreren redskaber til, hvordan man konkret kan gribe ledelse af undervisning an i hverdagen.

  • Specialpædagogik
Bidragsyder
Elsebeth Jensen
Ole Løw
Rasmus Alenkær
Udgiver
Akademisk Forlag
Udgivelsesår
2009
Faustnummer
2 766 799 6
ISBN-nummer
9788750040712
Fysisk beskrivelse
224 sider
Sprog
Dansk
Materialetype
Bog
Målgruppe
Beregnet til studerende på læreruddannelsen og lærere