Du er ikke logget ind
Del
Tilbage
Billede af materialet Vygotskij i praksis
Bog
OBS: Dette er et informationsmateriale til dig - det må ikke bruges i din undervisning
Professionsserien
Vygotskij i praksis
blandt læseheste og snydesedler

Af Leif Strandberg

Med udgangspunkt i Lev Vygotskijs teorier gennemgåes børns og unges læring samt de pædagogiske aktiviteter, der fremmer deres læring i daginstitutioner og skoler.


"Vygotskij i praksis" er en del af

Serie
Professionsserien

Materialet indeholder

Læseheste og andre heste
Læring i rum - læringens situerede karakter
Samspil og social kompetence
Redskaber til læring - snydesedlens psykologi
Læringens progression og udviklingszoner
Spørgsmål og overvejelser om Vygotskij
Side
af

Log ind og få adgang

Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialet
Materialeplatformens logo

Forlaget skriver: Vygotskij i praksis handler og børn og unges læring og om de pædagogiske aktiviteter, der fremmer deres læring.
Bogens store styrke er, at den giver en præcis og tilgængelig indføring i Vygotskijs teori, samtidig med at den kommer med inspirerende og konkrete bud på, hvordan Vygotskijs teori kan praktiseres i daginstitutioner og skoler.
De praktiske eksempler er hentet fra forfatterens mere end tredive års erfaring som skolepsykolog og skoleudvikler. Eksemplerne understøttes af en række spørgsmål og opgaver, som kan bidrage til refleksion og inspiration til forandringer i det daglige pædagogiske arbejde.
Bogen henvender sig til studerende ved lærer- og pædagoguddannelserne og til alle, der arbejder med børn og unge i skoler, børnehaver, fritidsordninger og gymnasier.
Vygotskij (1896-1934) skabte i sin korte levetid en teori om læring, der var forunderligt fremsynet. Hans tænkning har den dag i dag stor indflydelse på rammerne for og undervisningen i den danske folkeskole. Det er derfor højst relevant at sætte sig ind i Vygotskijs tænkning og i, hvordan den kan omsættes i en dansk kontekst.

Fotograf
Anne Andrén
Oversætter
Bjørn Nake
Udgiver
Akademisk Forlag
Udgivelsesår
2009
Faustnummer
2 784 318 2
ISBN-nummer
9788750041221
Fysisk beskrivelse
224 sider
Sprog
Dansk, Svensk (original)
Materialetype
Bog
Målgruppe
Henvender sig til studerende ved lærer- og pædagoguddannelser samt lærere og pædagoger