Materialet indeholder
Folkeskolens læremiddelkultur under presDidaktik 2.0 - et nødvendigt paradigmeskift
Didaktik 2.0 - didaktisk design for skolen i vidensamfundet / af René B. Christiansen og Karsten Gynther. Innovativ læremiddelkultur
"Vi gider ikke mere papir" - web 2.0-skrivepædagogik / af Vinnie Lerche Christensen og Jens Jørgen Hansen. Læremiddelkultur og pædagogiske grundsyn
Udfordringer til didaktikken / af Niels Grønbæk Nielsen og Rikke Schultz
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialet
Forlaget skriver: Didaktik 2.0 henvender sig til lærere i skolen, som hver eneste dag planlægger undervisning, hvor nettet kan inddrages. Forfatterne beskriver læremiddelkulturen i skolen i dag og giver inspiration til nye arbejdsformer for både lærere og elever.
I bogen introduceres principper, begreber og modeller, der kan hjælpe lærere med at forberede, afvikle og evaluere undervisning ved hjælp af gratis internetbaserede ressourcer. De begreber og modeller, forfatterne præsenterer, eksemplificeres undervejs med konkrete undervisningsforløb.
En af de modeller, der præsenteres, er en didaktik 2.0 planlægnings- og refleksionsmodel. Modellen sætter fokus på både elevernes læring, deres adgang til viden og kommunikationen af det, de lærer, og på lærernes stilladsering, evaluering af elevernes læringsaktiviteter og tilrettelægning af undervisningen.
Didaktik 2.0 kan inddrages i praksis i skolen, i efter- og videreuddannelserne af lærere, og den vil også være relevant i de pædagogiske fag i læreruddannelsen.