Du er ikke logget ind
Del
Tilbage
Billede af materialet Didaktik 2.0
Bog
OBS: Dette er et informationsmateriale til dig - det må ikke bruges i din undervisning
Didaktikserien (Kbh.)
Didaktik 2.0
læremiddelkultur mellem tradition og innovation






"Didaktik 2.0" er en del af

Serie
Didaktikserien

Materialet indeholder

Folkeskolens læremiddelkultur under pres
Didaktik 2.0 - et nødvendigt paradigmeskift
Didaktik 2.0 - didaktisk design for skolen i vidensamfundet / af René B. Christiansen og Karsten Gynther. Innovativ læremiddelkultur
"Vi gider ikke mere papir" - web 2.0-skrivepædagogik / af Vinnie Lerche Christensen og Jens Jørgen Hansen. Læremiddelkultur og pædagogiske grundsyn
Udfordringer til didaktikken / af Niels Grønbæk Nielsen og Rikke Schultz
Side
af

Log ind og få adgang

Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialet
Materialeplatformens logo

Forlaget skriver: Didaktik 2.0 henvender sig til lærere i skolen, som hver eneste dag planlægger undervisning, hvor nettet kan inddrages. Forfatterne beskriver læremiddelkulturen i skolen i dag og giver inspiration til nye arbejdsformer for både lærere og elever.
I bogen introduceres principper, begreber og modeller, der kan hjælpe lærere med at forberede, afvikle og evaluere undervisning ved hjælp af gratis internetbaserede ressourcer. De begreber og modeller, forfatterne præsenterer, eksemplificeres undervejs med konkrete undervisningsforløb.
En af de modeller, der præsenteres, er en didaktik 2.0 planlægnings- og refleksionsmodel. Modellen sætter fokus på både elevernes læring, deres adgang til viden og kommunikationen af det, de lærer, og på lærernes stilladsering, evaluering af elevernes læringsaktiviteter og tilrettelægning af undervisningen.
Didaktik 2.0 kan inddrages i praksis i skolen, i efter- og videreuddannelserne af lærere, og den vil også være relevant i de pædagogiske fag i læreruddannelsen.

Bidragyder
Vinnie Lerche Christensen
Redaktør
Karsten Gynther
Udgiver
Akademisk
Udgivelsesår
2010
Faustnummer
2 825 488 1
ISBN-nummer
9788750041474
Fysisk beskrivelse
186 sider
Sprog
Dansk
Materialetype
Bog