Tilbage
Materialet indeholder
Kultur som handlinger, der gøresDidaktik spørger efter værdi
Historiedidaktik
Identitetsprocesser i historiefaget
Kultur - fra privilegium til hver mands eje
Er man eller er man ikke kultur?
Mono-, multi- eller interkulturel undervisning
Nationen som naturligt udgangspunkt?
Flere forståelser af folk og fællesskab
Når kultur bliver til natur
Globaliseringshistorier
Undervisning og læring med kultur i spil
Krop og kulturel praksis i historieundervisningen
Metodefrihed - didaktisk ansvar for kulturåbninger
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialet
Forlaget skriver: Kultur og kulturmøder er centrale begreber i historiefagets Fælles Mål. Men hvad er kultur, og hvordan bør den indgå i undervisningen? Kultur er noget, mennesker gør med hinanden. Og det er mennesker snarere end kulturer, der mødes.
Historieundervisningen bør ifølge forfatterne til At gøre kultur i skolen understøtte et dynamisk kulturbegreb, der modsvarer den globaliserede verden, eleverne skal dannes til i dag. En praksisorienteret interkulturel undervisning kan gøre eleverne i stand til at forhandle kultur og overkomme forskellene, frem for at reproducere dem. Forfatterne viser i denne bog hvordan. Det giver anledning til et nyt dannelsesideal og en ny historiedidaktik - samt afgørende input til den almene didaktik.
Forfatter
Jette Bøndergaard
Nanna Bøndergaard Butters
Nanna Bøndergaard Butters
Udgiver
Akademisk Forlag
Udgivelsesår
2010
Faustnummer
2 830 275 4
ISBN-nummer
9788750041603
Fysisk beskrivelse
218 sider
Sprog
Dansk
Materialetype
Bog