Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialetBogens mål er at træne elevernes viden om sprogets detaljer ved at gøre sproglæren funktionel for eleverne og dermed styrke skrive- og læsefærdigheder. I bogen introduceres eleverne for begreberne: deltagere, processer, omstændigheder og forbindere - svarende til subjekt, verbal, adverbial og konjunktionsled. Gennem teksteksempler vises og trænes funktionaliteten og sammenhængen mellem disse byggesten i sproget. Bogen er således et nyt bud på en sproglære inspireret af den australske genrepædagogik
Øvelserne i bogen er inspireret af Cooperative Learning.

Forlaget skriver: Fandango Sprog er sprog- og grammatikundervisning, der bygger på den australske genrepædagogik. Her er der fokus på sprogets funktion.
Med Fandango Sprog lærer eleverne sprog og grammatik på en sjov og meningsfuld måde. Her ses sproget altid i kontekst, og der er fokus på, hvordan sproget fungerer. Der tages udgangspunkt i autentiske eksempler, og eleverne udfordres til at tænke over deres egen og andres brug af sproget.
De mange øvelser og øvrige aktiviteter i Fandango Sprog hviler på principperne i Cooperative Learning, så undervisningen er sikret variation, højt aktivitetsniveau, konstruktiv læring, evaluering og repetition.
Fandango Sprog kan bruges helt uafhængigt af Fandangos grundbøger. Men arbejder man med Fandango-systemet, er Fandango Sprog den oplagte mulighed for at dækker den del af danskfagets sproglige dimension, som ikke er i fokus i Fandangos grundbøger.
Trine May