Retorisk feedback i lærerteamet
Af Michael Lykke
Om hvordan lærerteamet gennem retorisk feedback kan styrke og udvikle hinandens måde at kommunikere på i undervisningen, så det giver synlige resultater i form af øget engagement, motivation og læring hos eleverne.
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialet
Forlaget skriver: Med denne bog får lærere redskaber til at udvikle gode lærerroller, der gør en forskel i klasselokalet. Lærerteamet kan gennem retorisk feedback styrke og udvikle hinandens måde at kommunikere på i undervisningen, så det giver synlige resultater i form af øget engagement, motivation og læring hos eleverne. Læreren vil udvikle sig personligt og blive en bedre rollemodel og leder for eleverne, og teamets faglighed styrkes gennem et bedre arbejdsmiljø med professionel feedback på konkrete undervisningssituationer.
Bogen giver ikke blot redskaber til lærerteamet, men også input til, hvordan den enkelte lærer på egen hånd kan arbejde med sine lærerroller. Desuden giver den inspiration til skoleledere, der ønsker at give unge og nye lærere en god overgang til lærerpraksis i form af mentor- og vejlederordninger, samt redskaber til, hvordan de selv kan give feedback på lærernes kommunikation.