Du er ikke logget ind
Del
Tilbage
Billede af materialet Retorisk feedback i lærerteamet
Bog
OBS: Dette er et informationsmateriale til dig - det må ikke bruges i din undervisning
Lyst og læring
Retorisk feedback i lærerteamet
en metode til udvikling af gode lærerroller
0.-10. klasse [U] Voksenuddannelser

Af Michael Lykke

Om hvordan lærerteamet gennem retorisk feedback kan styrke og udvikle hinandens måde at kommunikere på i undervisningen, så det giver synlige resultater i form af øget engagement, motivation og læring hos eleverne.


"Retorisk feedback i lærerteamet" er en del af

Serie
Lyst og læring

Side
af

Log ind og få adgang

Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialet
Materialeplatformens logo

Forlaget skriver: Med denne bog får lærere redskaber til at udvikle gode lærerroller, der gør en forskel i klasselokalet. Lærerteamet kan gennem retorisk feedback styrke og udvikle hinandens måde at kommunikere på i undervisningen, så det giver synlige resultater i form af øget engagement, motivation og læring hos eleverne. Læreren vil udvikle sig personligt og blive en bedre rollemodel og leder for eleverne, og teamets faglighed styrkes gennem et bedre arbejdsmiljø med professionel feedback på konkrete undervisningssituationer.
Bogen giver ikke blot redskaber til lærerteamet, men også input til, hvordan den enkelte lærer på egen hånd kan arbejde med sine lærerroller. Desuden giver den inspiration til skoleledere, der ønsker at give unge og nye lærere en god overgang til lærerpraksis i form af mentor- og vejlederordninger, samt redskaber til, hvordan de selv kan give feedback på lærernes kommunikation.

Udgiver
Akademisk Forlag
Udgivelsesår
2012
Faustnummer
2 966 229 0
ISBN-nummer
9788750042945
Fysisk beskrivelse
79 sider
Sprog
Dansk
Materialetype
Bog