Elever med læse- og skrivevanskeligheder
Af Solveig-Alma Halaas Lyster
Materialet indeholder
Læse- og skrivevanskelighederGrundlæggende principper for skriftsproget
Ordforråd og læsning
Dysleksi - kortlægning og tiltag
Vanskeligheder med læseforståelse og skrivning af tekster - kortlægning og tiltag
Brug af hjælpemidler og organisering af undervisningen
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialet
Forlaget skriver: Bogen præsenterer det vi i dag ved om skrive- og læsevanskeligheder, og hvad lærere kan gøre for at kortlægge elevernes læse- og skriveudvikling, opdage læse- og skrivevanskeligheder og igangsætte relevante tiltag eller forebyggende indsatser. Det er en praksisnærbog, som samtidig inddrager relevant international forskning, hvorfor bogen især er velegnet på læreruddannelsen og til efter- og videreuddannelse, fx læsevejlederuddannelsen.
Solveig-Alma Lyster er inden for sit felt et kendt navn også i Danmark. Hun er professor ved Institutt for specialpædagogik, Universitetet i Oslo og har både gennem sin tidligere praksis som lærer, logopæd og pædagogisk-psykologisk rådgiver og gennem sit forskningsarbejde fokuseret netop på sprog- og læseudvikling og sprog- og læsevanskeligheder.
-
Specialpædagogik
-
Diagnoser
-