Af Anette Søndergaard
Praktisk anvisning på en undervisning, der stimulerer eleverne, så de efterfølgende bliver mere klar til at lære.
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialet
Forlaget skriver: Alle kan blive dygtigere og få optimeret deres læringsudbytte.
Men det kræver en målrettet indsats, der er tilpasset de enkeltes barn behov og forudsætninger. Børn der ikke lykkes i matematik, har ofte det fællestræk, at de ikke lærer på et alderssvarende kognitivt niveau og derfor har svært ved at komme i gang med at lære matematik.
Bogen giver inspiration til dette.
Forfatteren har udviklet sit kursuskoncept, "Klar til at lære" hvor eleverne gennem spil og en guidet, refleksiv samtale får optimeret der tænkning og dermed deres muligheder for at lære.
"Klar til at lære" vil introducere dig for grundtankerne bag konceptet. Bogen er en praktisk anvisning på en undervisning, der stimulerer eleverne, således at de efterfølgende bliver mere klar til at lære. I bogen beskriver Anette Søndergaard en målrettet fokuseret indsats, der kan sættes i gang, så elever får mere ud af undervisningen. Der bliver beskrevet, hvordan vi finder de elever, der kan have gavn af kurset: "Klar til at lære", og hvilke evalueringsredskaber, der kan anvendes. Undervisningen er beskrevet grundigt. Der gøres rede for didaktikken, og der gives pædagogiske ideer til den konkrete undervisning. I bogen beskrives en praksis, der forankres i teori.
Bogen henvender sig til lærere og pædagoger, der arbejder i 0. - 4. klasse, matematiklærere, lærere i specialundervisning i matematik og lærerstuderende.
-
Specialpædagogik
-
Didaktik og Pædagogisk/psykologisk teori og metode
-
Marianne Kongsted Cordes