Af Annette L. Christiansen
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialetI elevbogen er opgaver med forskellige strategier, som på hver sin måde bidrager til at styrke forståelsen af de læste tekster, og dermed skaber grobund for at kunne analysere og fortolke. Der arbejdes med kompetencemål indenfor læsning, fremstilling og fortolkning. Færdigheds- og vidensmål indenfor sprogforståelse, tekstforståelse, sammenhæng, fremstilling, oplevelse og indlevelse, undersøgelse, fortolkning, vurdering og perspektivering i forbindelse med overskrifterne "Brug det du ved", "Få styr på handlingen", "Søg efter oplysninger", "Sæt gang i dine indere billeder", "Undersøge hvad ordene betyder", "Svare på spørgsmål" og "Få overblik". Opgaveaktiviteter i form af før-læse-kort, handlingslinje der skal sættes billeder og tekst til, personkort som skal udfyldes med oplysninger om personers karakter og udvikling i historien, opgaver med talebobler til meddigtning, betydningsordkort, svar på spørgsmål og historiestjerne der samler læsningen.

Forlaget skriver: Fokus ligger på den del af læsningen, der omhandler forståelsen af skønlitterære tekster. 28 sider med spændende opgaver til tekstbogen.
Eleverne i indskolingen skal gøres bevidste om, hvad de selv kan gøre for at blive bedre til at forstå det, de læser. Omdrejningspunktet er aktive elever, der går i dialog med teksterne. Arbejdshæftet findes udelukkende i en trykt udgave.
-
Dansk som andetsprog
-
Basis/Supplerende
-
-
Grundskolen
-
Tværgående emner
-