Du er ikke logget ind
Del
Tilbage
Billede af materialet Vidensbaseret matematikundervisning ( Bind 1 )
Bog
OBS: Dette er et informationsmateriale til dig - det må ikke bruges i din undervisning
Vidensbaseret matematikundervisning ( Bind 1 )
6. til 10. klasse
6.-10. klasse



Første udgivelse i en ny matematikserie for grundskolens matematiklærere samt lærerstuderende, hvor vidensbaseret forskning i matematikundervisning omsættes til konkret matematikundervisning. Denne bog har fokus på elever i 6.-10. klasse.


Materialet indeholder

Elevers udvikling af matematisk begrebsforståelse : vidensbasering: David Tall & Shlomo Vinner
Læring gennem sprogbrugssituationer : vidensbasering: Pauline Gibbons m.fl.
Fundamentale situationer : vidensbasering: Guy Brousseau
Kategorier af matematiske repræsentationer : vidensbasering: Raymond Duval
Et udvidet perspektiv på læring og undervisning gennem udvikling af elevers matematiske overbevisninger : vidensbasering: Guershon Harel & Larry Sowder
Teknologier i matematikundervisningen : om at bruge teknologier og udvikle teknologiforståelse i matematik
Side
af

Log ind og få adgang

Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialet
Materialeplatformens logo

Forlaget skriver: I et praksisnært sprog peger forfaterne på relevante og brugbare elementer fra forskningen, for derefter at implementere disse elementer i konkrete forslag til undervisningen. Lærerne vil således få mulighed for direkte at kunne tilrettelægge en konkret og vidensbaseret matematikundervisning. Forfatterne vil konstruere forslag til matematikundervisning, der er baseret på nogle af de særligt brugbare elementer fra forskning. Bogen er skrevet til lærere, matematikvejledere, lærerstuderende og læreruddannere.Bogen indeholder seks undervisningsforløb til udskolingen, der er baseret på følgende teorier:- David Tall og Shlomo Vinners teori om elevers udvikling af matematiske begreber- Guy Brousseaus teori om fundamentale situationer- Raymond Duvals teori om kategorier af matematiske repræsentationer- Guershon Harel Larry Sowders teori om overbevisninger- Pauline Gibbons teori om læring gennem sprogbrugssituationer- Teknologiforståelse i matematikundervisningen.

Forfatter
Adrian Rau Bull
Torben Blankholm
Illustrator
Annette Carlsen
Redaktør
Klaus Fink
  • Hertil findes svarark og arbejdskort til de enkelte undervisningsforløb på forlagets hjemmeside
Udgiver
Matematik
Udgivelsesår
2021-
Faustnummer
3 935 672 4
ISBN-nummer
9788793975231
Fysisk beskrivelse
109 sider
Sprog
Dansk
Materialetype
Bog