Guided reading i indskolingen
Denne bog præsenterer metoden guided reading, en differentieret læseundervisning, hvor eleverne undervises i små hold baseret på deres individuelle læsefaglige niveau. Bogen har interesse for pædagogiske studerende, indskolingens undervisere samt øvrigt personale i indskolingen, der skal være en del af guided reading-processen.
Materialet indeholder
Guided reading er et farvel til den fælles læsebogBag om guided reading
Organisering af undervisningen
Guided reading i praksis
Kort om guided reading på mellemtrinnet
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialet
Forlaget skriver: Guided Reading i indskolingen en håndbog er den første samlede danske beskrivelse af undervisningsmetoden, som i stadigt større omfang har fundet fodfæste i mange af vores skoler. Guided Reading i indskolingen en håndbog er skrevet af Wenche Kortbæk og Lisbeth Skov Thorsen, som begge både har praktisk og teoretisk erfaring med Guided Reading, og det er med udgangspunkt i disse erfaringer, at bogen er skrevet. Læseren guides stille og roligt igennem, hvad Guided Reading helt konkret er praktisk og teoretisk. Bogen indeholder således en række praksisfortællinger: Sådan gør vi , dernæst: Hvorfor gør vi, som vi gør? I smagsprøven herunder kan du se et eksempel på en sådan prasisfortælling. Fortællingerne skulle gerne skabe gode billeder på nethinden, dertil kommer, at bogen også er rigt illustreret, så den fremstår både levende og visuel.Bogens bagside illustrerer, hvordan hver eneste Guided Reading session er bygget op af ni 9 aktiviteter, hvad enten der arbejdes med en let bog eller til en svær bog. Aktiviteternes sværhedsgrad øges, i takt med at bøgernes sværhedsgrad øges.
Wenche Kortbæk