Af Erik Vierø Hansen
Materialet indeholder
Lærerens møde med eleverneElevernes møde med stoffet
Andre relationer og påvirkninger
Målbarhed
Stemmens magt
Tydelighed og tilstedeværelse
Find det der fænger : om motiverende faktorer
Styring
Afvæbning
Når presset er (for) stort
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialet
Forlaget skriver: Denne bog henvender sig til studerende såvel som til nye og mere erfarne lærere der vil forbedre deres evner når det handler om at styre klassen i den nye inklusionsvirkelighed.Allerede i seminarieverdenen bliver den studerende introduceret til begrebet 'praksis-chok'. Som regel bliver det beskrevet som den barske virkelighed der uundgåeligt kommer efter seminariets teori.Menneskesynet i denne bog er fuldstændigt anderledes. Bogen opererer således IKKE med det uundgåelige praksis-chok eller inklusionshelvede. Tankegangen er tværtimod at den slags hændelser er noget læreren kan imødegå på forhånd ved at være godt forberedt. Derfor er bogen udstyret med et utal af virkelighedsnære øvelser. Det er netop disse træningsøvelser der gør hele forskellen, og som sørger for at læreren har en reel mulighed for at føle sig bedre rustet til lærerjobbet.En seminariestuderende eller en ny lærer vil således kunne danne sig mere realistiske forventninger til jobbet, og den mere erfarne lærer vil kunne hente ny inspiration til sin dagligdag.
Martin Lund