Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialet
Forlaget skriver: 2. udgaven af Xplore Natur/teknologi 4 Elevbog introducerer faglige begreber ved at tage udgangspunkt i elevernes nære omverden. Systemet er praksisorienteret og gør brug af undersøgelser, der tager udgangspunkt i elevernes forundring og nysgerrighed.
Problemløsning med praktisk afsæt
Inden hvert kapitel i elevbogen kan eleverne arbejde med en undersøgende case, der leder over i en praktisk-undersøgende opgave, som eleverne skal lave i grupper. Det undersøgende arbejde handler om, at eleverne skal gå på opdagelse og selv prøve at løse problemer. Gennem den problemløsende proces vil der opstå en masse spørgsmål, som pirrer elevernes nysgerrighed og lyst til at få udbygget den faglige viden. Gennem arbejdet trænes eleverne i at arbejde innovativt, at designe modeller og argumentere for mulige løsninger.
Træning af fællesfagligt projektarbejde
Selv om det i 4. klasse kan synes som lang tid til, at eleverne skal til afsluttende prøve i naturfag i 9. klasse, er det vigtigt, at eleverne øves i at arbejde problemorienteret med tværfaglige projekter i natur/teknologi. Sidst i de tre elevbøger til hhv. 4., 5. og 6. klasse finder I forslag til tværfagligt projektarbejde ud fra tværgående emner i elevbogen.
Kapitler i 2. udgaven af Xplore Natur/teknologi 4 Elevbog: På opdagelse ved vandhullet, El og varme, Hvis du boede i et andet land, Mennesker og robotter, På rejse i Rummet, Vand til alt og alle, Din krop forandrer sig.
-
Natur/teknologi
-
Mennesket
-
Stof og energi
-
Teknologi og ressourcer
-