Med henblik på at fremme elevernes skriveudvikling er det her tanken at bringe elevernes egne undersøgelser, eksperimenter og konkrete erfaringer i spil ud fra en sanse- og oplevelsesbaseret tilgang uden forudgående fokus på krav om genrer og sprogbrug. Henvender sig til 5.-6. klassetrin.
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialetEn vældig interessant og kreativ undervisningsbog, som griber skriveundervisningen an på en forfriskende anderledes måde, som nok vil virke ret motiverende på eleverne.
Her er udgangspunktet elevernes sansninger på konkrete steder fx skolegården, stoppesteder eller sportens steder - og ikke som mange andre skrivebøger at de skal lære at skrive en bestemt slags teksttype eller genre. Med udgangspunkt i deres sansninger på et fysisk sted vælger de selv, hvilken slags tekst de vil skrive, og hvordan de vil sætte den i spil i verden.

Forlaget skriver: Grundtanken i Sansespor er, at skriveudvikling hænger sammen med skrivelyst. Elevens personlige følelser, sansninger, oplevelser, associationer og indre billeder medfører en glæde ved selve skriveprocessen, der gør skrivningen meningsfuld og afspejler sig i kvaliteten af den endelig tekst.
I Sansespor bringes elevernes egne undersøgelser, eksperimenter og konkrete erfaringer i spil ud fra en sanse- og oplevelsesbaseret tilgang med tid til at stoppe op, sanse og inspireres til et konkret forestillingsindhold - uden forudgående fokus på krav om genrer og sprogbrug.
Yvonne Hejselbæk Roug-Andersen