Klar til at knække læsekoden
Af Jens Molzen
Materialet indeholder
De pædagogiske rammer om det faglige arbejdeIntroduktion til de faglige forløb
Tale højt og tydeligt
Forløbet om opstart i børnehaveklassen
Forløbet om lyde
Forløbet om at rime
Forløbet om sætninger og tekstopbygning
Forløbet med at inddele ord i stavelser
Forløb om mundmotorik "tyggegummilektier"
Forløbet om det rigtige skrivegreb
Førindlæring af bogstaver
Forløb om forlyde
Forløbet om trylleord og tryllebogstaver
Det videre forløb
Læseforståelse
Succes med at knække læsekoden
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialetFra forlagets hjemmeside: Bogen er en metodebog, der konkret fortæller, hvordan man tilrettelægger arbejdet med sproglig opmærksomhed i børnehaveklassen. Arbejdsmåden består af ti tilrettelagte og gennemprøvede forløb, som bl.a. indeholder strukturer fra Cooperative Learning. Forløbene bygger bl.a. på Jørgen Frosts og Carsten Elbros forskning og er afprøvet i praksis gennem de seneste 5 år.
Målet har gennem hele processen været at finde de bedste metoder og redskaber til at hjælpe alle børnene til at få de rette forudsætninger for at lære at læse. Det har resulteret i, at alle børn, der har været igennem forløbene, har brudt læsekoden på godt fire måneder.
På bogens hjemmeside findes opgaver. Se nedenstående link.

Forlaget skriver: Her får læreren en metodebog, der konkret fortæller, hvordan man på en logisk og overskuelig måde kan arbejde med sproglig opmærksomhed i børnehaveklassen.
Arbejdsmåden består af ti tilrettelagte og gennemprøvede forløb, som indeholder mange praktiske anvisninger, herunder strukturer fra Cooperative Learning. Forløbene bygger bl.a. på Jørgen Frosts og Carsten Elbros forskning og er afprøvet i praksis gennem de seneste fem år.
Målet har gennem hele processen været at finde de bedste metoder og redskaber til at hjælpe alle børn med at få de rette forudsætninger for at lære at læse.
Resultatet er, at alle børn, der har været igennem forløbet, har brudt læsekoden på godt fire måneder. Børnene kan som minimum læse lydrette bøger og skrive små læselige historier.