Du er ikke logget ind
Del
Tilbage
Billede af materialet Bevægelse i den tidlige sprogundervisning
Bog
OBS: Dette er et informationsmateriale til dig - det må ikke bruges i din undervisning
Bevægelse i den tidlige sprogundervisning
0.-1. klasse [DA] [SU] [U]

Af Mona Lund Markussen

Inspiration til hvordan man tilrettelægger bevægelsesbaseret sprogundervisning med særligt henblik på at forebygge læsevanskeligheder.


Side
af

Log ind og få adgang

Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialet
Materialeplatformens logo

Forlaget skriver: Bevægelse i den tidlige sprogundervisning ligger i forlængelse af den obligatoriske sprogvurdering i børnehaveklassen.
Der er stor forskel på, hvor let børn lærer at læse. Nogle børn kæmper med deres læseudvikling gennem hele deres skoletid. En sprogvurdering i børnehaveklassen giver mulighed for på et tidligt tidspunkt at identificere de børn, der er i risiko for at udvikle læsevanskeligheder.
Det centrale ved sprogvurderingsmaterialet i børnehaveklassen bliver derfor, at man ud fra materialet kan identificere børn, som sprogligt er usikre i en sådan grad, at der er behov for en foregribende indsats.
Bogen indeholder:
• Et teoretisk afsnit om sprogvurdering i børnehaveklassen, centrale prædikationer på senere læsevanskeligheder og forebyggelse af læsevanskeligheder
• Refleksioner over undervisningsrammer: tidsrummet, holddannelse, underviseren, undervisningen, den modellerende undervisning og udvælgelse af aktiviteter fra idékataloget
• Idékatalog til foregribende undervisning: aktiviteter til sproglig opmærksomhed, øvelser i fonologisk opmærksomhed, øvelser i fonem opmærksomhed.

Udgiver
Special-Pædagogisk Forlag
Udgivelsesår
2014
Faustnummer
5 140 524 2
ISBN-nummer
9788776079406
Fysisk beskrivelse
35 sider
Sprog
Dansk
Materialetype
Bog