Du er ikke logget ind
Del
Tilbage
Billede af materialet Handleplan for undervisning af ordblinde
Bog
OBS: Dette er et informationsmateriale til dig - det må ikke bruges i din undervisning
Handleplan for undervisning af ordblinde
0.-2. klasse [SU] [U]

Af Karin Erbo Jensen




Side
af

Log ind og få adgang

Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialet
Materialeplatformens logo

Forlaget skriver: Denne handleplan for undervisning af ordblinde er et redskab til planlægning, gennemførelse og evaluering af undervisning af ordblinde elever i grundskolen.
Ordblindhed er den sværeste form for læsevanskelighed. Det kan være rigtig godt at få stillet en diagnose og få afdækket sit læseproblem så tidligt som muligt ved hjælp af test - og dem er der mange af. En diagnose alene hjælper ikke eleverne. Den skal følges op med undervisning, rådgivning og vejledning på skolen og i fritiden.
I de seneste år er udviklingen gået stærkt med hensyn til forskning i læsning og læseundervisning, udvikling af bedre evalueringsredskaber og undervisningsmaterialer. Det betyder meget for ordblinde elevers mulighed for at gennemføre grundskolen på lige fod med deres læsende kammerater.
Denne handleplan er et hjælpemiddel i opfølgningen af ordblindetestningen, så skolerne kan tilbyde undervisning, metoder, materialer, hjælpemidler, rådgivning og vejledning til den ordblinde elev.
Bogen indeholder:
• Definition af ordblindhed
• Elevskema
• Testrapport
• Testresultater
• Testningen og iagttagelser
• Krav
• Principper
• Tidlig identificering og tidlig hjælp
• Metoder
• Undervisning
• Læseformer i faglig læsning
• Før, under og efter læsningen.

Udgiver
Special-Pædagogisk Forlag
Udgivelsesår
2015
Faustnummer
5 194 094 6
ISBN-nummer
9788771770087
Fysisk beskrivelse
39 sider
Sprog
Dansk
Materialetype
Bog