Tilbage
Lær at kode ( Bind 2 )
Af Claire Lotriet
Lær at kode programmer, animationer, websider og spil. Med illustrerede trin-for-trin-opgaver.
elevbog/web
3.-10. klasse
Af Claire Lotriet
Lær at kode programmer, animationer, websider og spil. Med illustrerede trin-for-trin-opgaver.
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialet"Lær at kode" henvender sig til dem, der vil i gang med den første kodning. Hæfte 2 anvender Scratch, Lightbot og Thimble (HTML 5)som programmer til kodning. Materialet er ikke decideret hæftet op på et bestemt fag, men har en mere tværfaglig tilgang. Hæftet er rigt illustreret. Til hæftet er knyttet webstedet: lærkode.alinea.dk
"Lær at kode" henvender sig til dem, der vil i gang med den første kodning. Hæfte 2 anvender Scratch, Lightbot og Thimble (html 5), som programmer til kodning. Materialet er ikke decideret hæftet op på et bestmet fag, men har en mere tværfaglig tilgang. Til hæfterne er der tilknyttet en webside fra Alinea.
datalære
for 4. klasse
for 5. klasse
for 6. klasse
for 7. klasse
for 8. klasse
for 9. klasse
for IT-undervisning
for matematikundervisning
for natur/teknologiundervisning
for teknologiundervisning
programmering
programmering
programmeringssprog
tankegang
tværfaglig undervisning
undervisningsmaterialer
-
Matematik
-
Matematiske kompetencer
-
-
Natur/teknologi
-
Teknologi og ressourcer
-
Oversætter
Mads Remvig
- Gå til Alineas hjemmeside. Vær opmærksom på, at skolen selv skal kontakte Alinea på 3369 4666 og oplyse, at materialet er lånt hos CFU. Herfter giver Alinea adgang
- Gå til Link til App Inventor
- Gå til Link til Python
- Gå til Link til Scratch
- Gå til Link til Turtle Academy
- Gå til Link til Lightbot
- Gå til Link til Thimble
- Gå til Link til Snap
- Gå til Link til Touch Develop
- Hertil findes supplerende materiale på internettet
Udgiver
Alinea
Udgivelsesår
2016-
Faustnummer
5 226 411 1
ISBN-nummer
9788723514004
Fysisk beskrivelse
56 sider
Sprog
Dansk, Engelsk (original)
Materialetype
Bog