Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialetBogen sætter fokus på, at eleverne forstår sig selv som historieskabte og historieskabende. Materialet lægger op til mange forskellige typer opgaver, hvor eleverne i høj grad skal bringe sig selv og deres hverdag i spil. Der lægges op til både gruppearbejde og individuelle besvarelser. Der inddrages Cooperative Learning strukturer, der giver alle elever mulighed for at reflektere over og italesætte deres viden og tanker om historie.
Bogen er en del af serien: På sporet af Historien, der arbejder ud fra konceptet "har du bog, har du web!".

Forlaget skriver: Med Alineas nye grundsystem På sporet af historien arbejder eleverne aktivt med fortiden og med nuancerne i at være historieskabt og historieskabende. Det sker blandt andet via kontrafaktiske hvad-nu-hvis-scenarier, der udfordrer et velkendt verdensbillede, og udstiller hvad der er på spil, når vi mennesker lever og skriver historie.
Både tidsperioder, tematikker og kanonpunkter gøres nærværende i de mange afvekslende opgaver, der både inddrager CL og kontrafaktiske problemstillinger.
Der følger digitale ressourcer med: lærerguider, årsplaner, videoklip, lydfiler til højtlæsning og meget mere.
-
Historie
-
Historiebrug
-
Kronologi og sammenhæng
-
Maja Lumholtz
- Gå til Elevbog/web
- Hertil findes supplerende materiale på bogens hjemmeside