Du er ikke logget ind
Del
Tilbage
Billede af materialet Fysik/kemididaktik
Bog
OBS: Dette er et informationsmateriale til dig - det må ikke bruges i din undervisning
Lærerbiblioteket
Fysik/kemididaktik
læring og undervisning
[U]






"Fysik/kemididaktik" er en del af

Serie
Lærerbiblioteket

Materialet indeholder

Fysik/kemididaktik / Peter Norrild og Martin Krabbe Sillasen
Peter Norrild: Naturfag i skolen - hvorfor?
Styringsmekanismer for naturfagene
Naturfaglig kultur på skolen - hvorfor og hvordan?
Lars Henrik Jørgensen: Kompetenceområder i fysik/kemi
Emnedidaktik / Peter Norrild og Martin Krabbe Sillasen
Martin Krabbe Sillasen: Projektorienteret og tematisk undervisning
Helle Houkjær: Vurdering og brug af læremidler
Martin Krabbe Sillasen: Undersøgelsesbaserede arbejdsformer - IBSE
Helle Houkjær: Elevinteresse og motivation i fysik/kemi
Erik Jørgensen: Uformelle læringsmiljøer
Jens Hviid: Laboratoriearbejde
Martin Krabbe Sillasen: Digitale simulationer, animationer og spil
Christina Frausing Binau: Evaluering i naturfag
Side
af

Log ind og få adgang

Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialet
Materialeplatformens logo

Forlaget skriver: Fysik/kemididaktik. Læring og undervisning handler om de refleksioner, fysik/kemilæreren gør sig om undervisning og læring i sit fag. Bogen gennemgår fysik/kemiundervisningens hvad, hvorfor og hvordan:
Hvad belyser fagets natur, udvikling, indhold, metode og forholdet mellem videnskabsfag og skolefag.
Hvorfor handler især om de begrundelser, hvormed man kan legitimere faget og dets rolle i skolen. Det handler også om strømninger og synspunkter, der har præget udviklingen af skolen og faget samt den helt aktuelle debat.
Hvordan handler om tilrettelæggelse, gennemførelse og evaluering af undervisning med sigte på optimal læring for den enkelte elev.
Fysik/kemididaktik. Læring og undervisning formidler fagdidaktik til lærerstuderende i undervisningsfaget fysik/kemi og til en bredere kreds af naturfagslærere i grundskolen. Bogen bygger på anerkendt viden og forskning og er skrevet af et kollegium af fagfolk, som foruden specialviden er tæt på praksis i grundskolen, i læreruddannelsen og i lærernes efter- og videreuddannelse.
Bogen er forsynet med studiespørgsmål med henblik på refleksion og fordybelse og på hansreitzel.dk ligger ekstramateriale om bl.a. evaluering og sikkerhed i fysik/kemiundervisningen.

Forfatter
Peter Norrild
Redaktør
Martin Krabbe Sillasen
Udgiver
Hans Reitzel
Udgivelsesår
2017
Faustnummer
5 314 437 3
ISBN-nummer
9788741265759
Fysisk beskrivelse
307 sider
Sprog
Dansk
Materialetype
Bog