Af Birgitte Schade
Materialet indeholder
At komme hen til musiklokaletAt komme ind i musiklokalet
At sige goddag og hilse på hinanden
At bevæge sig i musiklokalet
At lære musiklokalet at kende
At spille på instrumenter
At afslutte undervisningen
At høre til - samvær, fællesskab og inkluderende aktiviteter
Når alting eksploderer
Evaluering - at lære af situationen
Evaluering - At få ansvar for opgaveløsning
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialetUndervisningsmateriale med fokus på at lære børn om musik og om de særlige sociale spilleregler, der gælder i musiklokalet og i fællesskaber.
Hensigten med materialet er at give læreren redskaber til at kunne etablere et trygt undervisningsmiljø med plads til glæde, ro og rum til faglig fordybelse samt fællesskab omkring musikken. Gennem arbejdet med de forskellige sange, melodier og lege får eleverne mulighed for at tilegne sig nogle af de færdigheder og kompetencer, der er nødvendige, når vi arbejder med musik - eller i det hele taget skal være sammen i fællesskaber. Med bogen følger adgang til ressourceside med lydfiler og instruktionsvideoer via QR.

Forlaget skriver: Undervisningsmateriale med fokus på at lære børn om musik og om de særlige sociale spilleregler, der gælder i musiklokalet. Hensigten med materialet er at give læreren redskaber til at kunne etablere et trygt undervisningsmiljø med plads til glæde, ro og rum til faglig fordybelse samt fællesskab omkring musikken. Gennem arbejdet med de forskellige sange, melodier og lege får eleverne mulighed for at tilegne sig nogle af de færdigheder og kompetencer, der er nødvendige, når vi arbejder med musik. De får mulighed for at udvikle deres musikalske forståelse, faglighed og stolthed. Bogen suppleres med adgang til digitale ressourcer med mulighed for at lytte til sangene med og uden vokal.
- Heri QR-kode til videoinstruktioner og indspilninger af sangene