Micro_scope
Da Nawal dør, efterlader hun to breve til sine børn. Simon og Jeanne skal finde deres bror og far, som de henholdsvis ikke kender eksistensen af eller troede død. Sporene fører til Mellemøsten, hvor en blodig borgerkrig mellem kristne og muslimer rasede i moderens ungdom.
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialetDenne Oscarnominerede film vil kunne anvendes i franskundervisningen, primært fordi fransk er hovedsproget, men filmen vil dog være mere anvendelig i mediefag som objekt for en grundig filmanalyse. Instruktøren spiller på alle strenge i denne film og giver fine muligheder for at fordybe sig i dramaturgien, de filmiske virkemidler og den lydmæssige klangbund.
Filmens univers er fiktivt, selv om den geografisk bliver placeret i Canada og Mellemøsten, og de historiske referencer er fiktive. Det gør, at filmen i flere sammenhænge, ex i et forløb der forholder sig til den faktuelt historiske situation i Mellemøsten, ikke vil være specielt egnet. Filmen forholder sig ganske vist til begreber som "familie" og "ære", begreber der ofte knyttes sammen med livet mange steder i Mellemøsten, men som også har en stor betydning mange andre steder i verden. Så overordnet set er det en film, der forholder sig til den måde vi mennesker lever sammen på, hvilke værdier der styrer vores liv, mere end til faktiske begivenheder. I centrum står "kærligheden", men også begreber som "tab" og "vrede" og "ordentlighed" står centralt, samt selvfølgelig begreberne "familie" og "ære".
-
Fransk
-
Genrer
-
Temaer
-
-
Ungdomsuddannelser
-
Faglige områder
-
Wajdi Mouawad
Maxim Gaudette
Mélissa Désormeaux-Poulin
Rémy Girard