Tilbage
Den første læsning
Den første læsning, Læsebogen
Af Ina Borstrøm
Forlaget skriver: Materialets læsebog er fuld af lydrette ord. De mange lydrette ord betyder, at eleverne med succes kan lydstave sig gennem ord, de ikke genkender umiddelbart. Tekstmængden i læsebogen er så stor, at eleverne allerede i løbet af 1. klasse kommer godt i gang med at læse sammenhængende tekst. Eleverne lærer at læse ved at læse, og de enkelte ord gentages i mange forskellige sammenhænge undervejs i Læsebogen, så eleverne oplever at ordgenkendelsen i løbet af 1. klasse bliver stadig hurtigere og mere umiddelbar.
Hensigten med materialet er, at eleverne i løbet af begyndertrinnet får en så god læsefærdighed, at de kan læse med forståelse og få læseoplevelser på egen hånd. Nøglen til disse læseoplevelser er en hurtig og præcis læsning, som opøves gennem en struktureret læseundervisning.
Den første læsning, Læsebogen
1. klasse
Af Ina Borstrøm
Forlaget skriver: Materialets læsebog er fuld af lydrette ord. De mange lydrette ord betyder, at eleverne med succes kan lydstave sig gennem ord, de ikke genkender umiddelbart. Tekstmængden i læsebogen er så stor, at eleverne allerede i løbet af 1. klasse kommer godt i gang med at læse sammenhængende tekst. Eleverne lærer at læse ved at læse, og de enkelte ord gentages i mange forskellige sammenhænge undervejs i Læsebogen, så eleverne oplever at ordgenkendelsen i løbet af 1. klasse bliver stadig hurtigere og mere umiddelbar.
Hensigten med materialet er, at eleverne i løbet af begyndertrinnet får en så god læsefærdighed, at de kan læse med forståelse og få læseoplevelser på egen hånd. Nøglen til disse læseoplevelser er en hurtig og præcis læsning, som opøves gennem en struktureret læseundervisning.
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialetForfatter
Dorthe Klint Petersen
Ina Borstrøm
Ina Borstrøm
Udgiver
LINDHARDT OG RINGHOF FORLAG A/S
Udgivelsesår
2002
Faustnummer
CFUMAT1037978
ISBN-nummer
978-87-23-00143-6
Materialetype
Bog