Tilbage
Skrivevejen
Skrivevejen 1. Elevhæfte
Af Marianne Brandt Jensen
Forlaget skriver: De seneste forskningsresultater peger på, at tidlig skrivning er vigtig for børns skriftsprogsudvikling og kan fungere som støtte for læseindlæringen. Det er udgangspunktet for Skrivevejen. Her er skriveglæde og funktionalitet grundlaget for elevernes skrivning, og materialet kan anvendes sammen med enhver form for læseundervisning ¿ uanset, om der arbejdes med læsning af små bøger eller med læsebog.
I Skrivevejen arbejder eleverne med:
¿ bogstavernes form, lyd og kombinationer
¿ sproglige færdigheder og sproglig bevidsthed
¿ at skrive historier og eventyr
¿ at skrive om egne oplevelser
¿ at skrive ud fra billeder og læste tekster
¿ at stave lette lydrette ord
¿ at skrive på computer
¿ at tegne, skrive logbog og beskeder
¿ at skrive små og store bogstaver i håndskrift
¿ at gå på opdagelse i skriftsproget
¿ ord- og begrebsforståelse
Skrivevejen lægger vægt på, at man skriver frit for at kommunikere og udtrykke følelser, oplevelser og tanker frem for at stave korrekt. Det er vigtigt, at børn skriver meget ¿ og helst fra første skoledag. Med Skrivevejen kan du give dine elever:
¿ lyst og mod til at skrive
¿ tro på at de kan skrive
¿ støtte i skriveudviklingen
Ved at følge Skrivevejen kan du og dine elever lettere nå skriveundervisningens umiddelbare mål: Skrivekompetence. På baggrund af det skrevne fokuseres på sproglige elementer som sætninger, ord og de enkelte bogstaver og deres lyd. Efterhånden som eleverne gør erfaringer med bogstavernes lyd og bliver i stand til at skrive korte og lydrette ord, stiger kravet gradvist til dem om at stave korte lydrette ord korrekt.
Skrivevejen 1. Elevhæfte
1. klasse
Af Marianne Brandt Jensen
Forlaget skriver: De seneste forskningsresultater peger på, at tidlig skrivning er vigtig for børns skriftsprogsudvikling og kan fungere som støtte for læseindlæringen. Det er udgangspunktet for Skrivevejen. Her er skriveglæde og funktionalitet grundlaget for elevernes skrivning, og materialet kan anvendes sammen med enhver form for læseundervisning ¿ uanset, om der arbejdes med læsning af små bøger eller med læsebog.
I Skrivevejen arbejder eleverne med:
¿ bogstavernes form, lyd og kombinationer
¿ sproglige færdigheder og sproglig bevidsthed
¿ at skrive historier og eventyr
¿ at skrive om egne oplevelser
¿ at skrive ud fra billeder og læste tekster
¿ at stave lette lydrette ord
¿ at skrive på computer
¿ at tegne, skrive logbog og beskeder
¿ at skrive små og store bogstaver i håndskrift
¿ at gå på opdagelse i skriftsproget
¿ ord- og begrebsforståelse
Skrivevejen lægger vægt på, at man skriver frit for at kommunikere og udtrykke følelser, oplevelser og tanker frem for at stave korrekt. Det er vigtigt, at børn skriver meget ¿ og helst fra første skoledag. Med Skrivevejen kan du give dine elever:
¿ lyst og mod til at skrive
¿ tro på at de kan skrive
¿ støtte i skriveudviklingen
Ved at følge Skrivevejen kan du og dine elever lettere nå skriveundervisningens umiddelbare mål: Skrivekompetence. På baggrund af det skrevne fokuseres på sproglige elementer som sætninger, ord og de enkelte bogstaver og deres lyd. Efterhånden som eleverne gør erfaringer med bogstavernes lyd og bliver i stand til at skrive korte og lydrette ord, stiger kravet gradvist til dem om at stave korte lydrette ord korrekt.
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialetForfatter
Marianne Brandt Jensen
Mogens Brandt Jensen
Mogens Brandt Jensen
Udgiver
LINDHARDT OG RINGHOF FORLAG A/S
Udgivelsesår
2005
Faustnummer
CFUMAT1040561
ISBN-nummer
978-87-23-01831-1
Materialetype
Bog