Tilbage
Professionsserien
Klasseledelse. Nye forståelser og handlemuligheder
Forlaget skriver: Som lærer er man forpligtet til at forholde sig aktivt til, hvordan man vil gribe sin ledelse an.
Alene i kraft af, at man er voksen, befinder man sig i en magtposition i forhold til de børn eller unge, man underviser. Med den position følger et stort ansvar for at gøre sit yderste for at skabe et godt læringsmiljø.
Dette understreges af, at klasseledelse i Læreruddannelsesloven af 2007 er et gennemgående tema - både for det pædagogiske område og for linjefagene.
Klasseledelse - nye forståelser og handlemuligheder bidrager til at kvalificere udviklingen af ledelseskompetencer og det gode læringsmiljø, idet den indkredser nogle anvendelige og inspirerende måder at anskue og udøve klasseledelse på.
Bogen har både en teoretisk og en handlerettet tilgang.
Den sigter på at øge den teoretiske indsigt i området og derigennem styrke den analytiske forståelse for de ledelsesudfordringer, der er forbundet med arbejdet som lærer. Samtidig får læreren redskaber til, hvordan man konkret kan gribe ledelse af undervisning an i hverdagen.
Klasseledelse. Nye forståelser og handlemuligheder
Forlaget skriver: Som lærer er man forpligtet til at forholde sig aktivt til, hvordan man vil gribe sin ledelse an.
Alene i kraft af, at man er voksen, befinder man sig i en magtposition i forhold til de børn eller unge, man underviser. Med den position følger et stort ansvar for at gøre sit yderste for at skabe et godt læringsmiljø.
Dette understreges af, at klasseledelse i Læreruddannelsesloven af 2007 er et gennemgående tema - både for det pædagogiske område og for linjefagene.
Klasseledelse - nye forståelser og handlemuligheder bidrager til at kvalificere udviklingen af ledelseskompetencer og det gode læringsmiljø, idet den indkredser nogle anvendelige og inspirerende måder at anskue og udøve klasseledelse på.
Bogen har både en teoretisk og en handlerettet tilgang.
Den sigter på at øge den teoretiske indsigt i området og derigennem styrke den analytiske forståelse for de ledelsesudfordringer, der er forbundet med arbejdet som lærer. Samtidig får læreren redskaber til, hvordan man konkret kan gribe ledelse af undervisning an i hverdagen.
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialetRedaktør
Elsebeth Jensen
Ole Løw
Ole Løw
Udgiver
LINDHARDT OG RINGHOF FORLAG A/S
Udgivelsesår
2009
Faustnummer
CFUMAT1045345
ISBN-nummer
978-87-500-4071-2
Materialetype
Bog