Tilbage
Professionsserien
Vygotskij i praksis
Af Leif Strandberg
Forlaget skriver: Vygotskij i praksis handler og børn og unges læring og om de pædagogiske aktiviteter, der fremmer deres læring.
Bogens store styrke er, at den giver en præcis og tilgængelig indføring i Vygotskijs teori, samtidig med at den kommer med inspirerende og konkrete bud på, hvordan Vygotskijs teori kan praktiseres i daginstitutioner og skoler.
De praktiske eksempler er hentet fra forfatterens mere end tredive års erfaring som skolepsykolog og skoleudvikler. Eksemplerne understøttes af en række spørgsmål og opgaver, som kan bidrage til refleksion og inspiration til forandringer i det daglige pædagogiske arbejde.
Bogen henvender sig til studerende ved lærer- og pædagoguddannelserne og til alle, der arbejder med børn og unge i skoler, børnehaver, fritidsordninger og gymnasier.
Vygotskij (1896-1934) skabte i sin korte levetid en teori om læring, der var forunderligt fremsynet. Hans tænkning har den dag i dag stor indflydelse på rammerne for og undervisningen i den danske folkeskole. Det er derfor højst relevant at sætte sig ind i Vygotskijs tænkning og i, hvordan den kan omsættes i en dansk kontekst.
Vygotskij i praksis
Af Leif Strandberg
Forlaget skriver: Vygotskij i praksis handler og børn og unges læring og om de pædagogiske aktiviteter, der fremmer deres læring.
Bogens store styrke er, at den giver en præcis og tilgængelig indføring i Vygotskijs teori, samtidig med at den kommer med inspirerende og konkrete bud på, hvordan Vygotskijs teori kan praktiseres i daginstitutioner og skoler.
De praktiske eksempler er hentet fra forfatterens mere end tredive års erfaring som skolepsykolog og skoleudvikler. Eksemplerne understøttes af en række spørgsmål og opgaver, som kan bidrage til refleksion og inspiration til forandringer i det daglige pædagogiske arbejde.
Bogen henvender sig til studerende ved lærer- og pædagoguddannelserne og til alle, der arbejder med børn og unge i skoler, børnehaver, fritidsordninger og gymnasier.
Vygotskij (1896-1934) skabte i sin korte levetid en teori om læring, der var forunderligt fremsynet. Hans tænkning har den dag i dag stor indflydelse på rammerne for og undervisningen i den danske folkeskole. Det er derfor højst relevant at sætte sig ind i Vygotskijs tænkning og i, hvordan den kan omsættes i en dansk kontekst.
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialetUdgiver
LINDHARDT OG RINGHOF FORLAG A/S
Udgivelsesår
2009
Faustnummer
CFUMAT1045346
ISBN-nummer
978-87-500-4122-1
Materialetype
Bog