Du er ikke logget ind
Del
Tilbage
Billede af materialet Didaktik 2.0. Læremiddelkultur mellem tradition og innovation
Udefineret
Didaktikserien
Didaktik 2.0. Læremiddelkultur mellem tradition og innovation



Forlaget skriver: Didaktik 2.0 henvender sig til lærere i skolen, som hver eneste dag planlægger undervisning, hvor nettet kan inddrages. Forfatterne beskriver læremiddelkulturen i skolen i dag og giver inspiration til nye arbejdsformer for både lærere og elever.
I bogen introduceres principper, begreber og modeller, der kan hjælpe lærere med at forberede, afvikle og evaluere undervisning ved hjælp af gratis internetbaserede ressourcer. De begreber og modeller, forfatterne præsenterer, eksemplificeres undervejs med konkrete undervisningsforløb.
En af de modeller, der præsenteres, er en didaktik 2.0 planlægnings- og refleksionsmodel. Modellen sætter fokus på både elevernes læring, deres adgang til viden og kommunikationen af det, de lærer, og på lærernes stilladsering, evaluering af elevernes læringsaktiviteter og tilrettelægning af undervisningen.
Didaktik 2.0 kan inddrages i praksis i skolen, i efter- og videreuddannelserne af lærere, og den vil også være relevant i de pædagogiske fag i læreruddannelsen.


"Didaktik 2.0. Læremiddelkultur mellem tradition og innovation" er en del af

Serie
Didaktikserien

Side
af

Log ind og få adgang

Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialet
Redaktør
Karsten Gynther
Udgiver
LINDHARDT OG RINGHOF FORLAG A/S
Udgivelsesår
2010
Faustnummer
CFUMAT1045849
ISBN-nummer
978-87-500-4147-4
Materialetype
Bog