Du er ikke logget ind
Del
Tilbage
Billede af materialet At gøre kultur i skolen. Interkulturel praksis i historieundervisningen
Udefineret
Didaktikserien
At gøre kultur i skolen. Interkulturel praksis i historieundervisningen

Af Nanna B. Butters

Forlaget skriver: Kultur og kulturmøder er centrale begreber i historiefagets Fælles Mål. Men hvad er kultur, og hvordan bør den indgå i undervisningen? Kultur er noget, mennesker gør med hinanden. Og det er mennesker snarere end kulturer, der mødes.
Historieundervisningen bør ifølge forfatterne til At gøre kultur i skolen understøtte et dynamisk kulturbegreb, der modsvarer den globaliserede verden, eleverne skal dannes til i dag. En praksisorienteret interkulturel undervisning kan gøre eleverne i stand til at forhandle kultur og overkomme forskellene, frem for at reproducere dem. Forfatterne viser i denne bog hvordan. Det giver anledning til et nyt dannelsesideal og en ny historiedidaktik - samt afgørende input til den almene didaktik.


"At gøre kultur i skolen. Interkulturel praksis i historieundervisningen" er en del af

Serie
Didaktikserien

Side
af

Log ind og få adgang

Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialet
Forfatter
Jette T. Bøndergaard
Nanna B. Butters
Udgiver
LINDHARDT OG RINGHOF FORLAG A/S
Udgivelsesår
2010
Faustnummer
CFUMAT1045944
ISBN-nummer
978-87-500-4160-3
Materialetype
Bog