Du er ikke logget ind
Del
Tilbage
Billede af materialet Fornyelsens kunst. At skabe kreativitet i skolen
Udefineret
Professionsserien
Fornyelsens kunst. At skabe kreativitet i skolen

Af Lene Tanggaard

Forlaget skriver: Kreativitet skal udvikles i skolen. Men hvad er kreativitet, og hvordan kan den fremmes? Forfatteren præsenterer de pædagogiske og psykologiske teorier, der ligger til grund for vidt forskellige forestillinger om, hvad kreativitet er - fra kunstneren, der går sine egne veje, til innovatoren, der skaber et produkt med værdi for andre. Gennem interview på tre skoler giver hun indblik i, hvordan en række lærere i praksis fremmer kreativiteten i indskolingens musisk-æstetiske fag såvel som i overbygningens boglige fag.
Lene Tanggaard viser, at improvisation og fornyelse er nødvendig for at forblive professionel og for at sikre gode læringsmiljøer. Nøgleordene i hendes model for udvikling af kreativitet er fordybelse, 'fuskeri' og modstand fra materialet. Bogen er en guide til udvikling af kreativitet i praksis og giver samtidig et teoretisk fundament for at forholde sig til debatten om kreativitet i skolen og det moderne samfund.


"Fornyelsens kunst. At skabe kreativitet i skolen" er en del af

Serie
Professionsserien

Side
af

Log ind og få adgang

Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialet
Udgiver
LINDHARDT OG RINGHOF FORLAG A/S
Udgivelsesår
2010
Faustnummer
CFUMAT1045951
ISBN-nummer
978-87-500-4136-8
Materialetype
Bog