Du er ikke logget ind
Del
Tilbage
Billede af materialet Spilleregler i klassen. Læringsledelse i teori of praksis
Udefineret
Professionsserien
Spilleregler i klassen. Læringsledelse i teori of praksis

Af Mads Hermansen

Forlaget skriver: Hvad virker i undervisningen? Skal læreren være en ildsjæl, en problemknuser, traditionens vogter eller den harmoniske lærer? Ud fra konkrete eksempler på god og mindre god undervisning diskuterer Mads Hermansen, hvad god læringsledelse er, og hvordan man som lærer i praksis kan styre og samtidig være lydhør over for eleverne. Mads Hermansen tegner ud fra observationer fra praksis og resultater fra egen og andres forskning konturerne af den professionelle læringsleder.
At være professionel læringsleder kræver teoretiske kvalifikationer og fagdidaktiske kompetencer. Det kræver forståelse for det sårbare arbejde med facilitering af andres læringsprocesser og kompetence til at rammesætte arbejdet gennem opbygning af en kultur i klassen. Og her bliver spilleregler og forståelse for kommunikative processer uomgængelige.


"Spilleregler i klassen. Læringsledelse i teori of praksis" er en del af

Serie
Professionsserien

Side
af

Log ind og få adgang

Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialet
Udgiver
LINDHARDT OG RINGHOF FORLAG A/S
Udgivelsesår
2010
Faustnummer
CFUMAT1046133
ISBN-nummer
978-87-500-4133-7
Materialetype
Bog