Tilbage
Tid til dansk
Tid til læseforståelse C, Elevbog
Af Susanne Kjær Harms
Forlaget skriver: Materialet lægger op til systematisk arbejde med læseforståelsesstrategier på både fagtekster og skønlitterære tekster. Teksterne er korte og kan inddrages i undervisningen i kortere eller længere forløb med hele klassen, i grupper, parvis eller som selvstændigt arbejde.
Strukturen i materialet er enkel. Det er let for eleverne at arbejde på egen hånd - og det er nemt for dem at overføre det, de har læst, til tekster i andre fag og i fritiden.
Til hver af de 24 tekster i materialet stilles der fire typer spørgsmål, som vedrører elevernes forståelse af teksten:
1. Vælg den overskrift, der bedst beskriver det, teksten handler om
2. Hvad står der i teksten?
3. Hvad står der også i teksten?
4. Tænk over teksten.
Tid til læseforståelse C, Elevbog
5.-6. klasse
Af Susanne Kjær Harms
Forlaget skriver: Materialet lægger op til systematisk arbejde med læseforståelsesstrategier på både fagtekster og skønlitterære tekster. Teksterne er korte og kan inddrages i undervisningen i kortere eller længere forløb med hele klassen, i grupper, parvis eller som selvstændigt arbejde.
Strukturen i materialet er enkel. Det er let for eleverne at arbejde på egen hånd - og det er nemt for dem at overføre det, de har læst, til tekster i andre fag og i fritiden.
Til hver af de 24 tekster i materialet stilles der fire typer spørgsmål, som vedrører elevernes forståelse af teksten:
1. Vælg den overskrift, der bedst beskriver det, teksten handler om
2. Hvad står der i teksten?
3. Hvad står der også i teksten?
4. Tænk over teksten.
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialetForfatter
Lena Bülow-Olsen
Susanne Kjær Harms
Vibeke Skaarup
Susanne Kjær Harms
Vibeke Skaarup
Udgiver
LINDHARDT OG RINGHOF FORLAG A/S
Udgivelsesår
2010
Faustnummer
CFUMAT1046577
ISBN-nummer
978-87-23-03755-8
Materialetype
Bog