Tilbage
ProfessionsSerien
Dialog i skolens vejledningsarbejde
Af Jette Skeem
Forlaget skriver: Bogen giver AKT-vejledere og andre ressourcepersoner konkrete kommunikationsredskaber til dialogen med elever, forældre og kolleger. Omdrejningspunktet er den coachende dialogform og hvordan denne kan være med til at åbne op for dialogen for derigennem at styrke relationen og finde løsninger på udfordringer og problemstillinger.
I bogen tager forfatteren fat i emner som: Coaching og coaching som dialogform, spørgeteknikker, feedback, at lytte, observation, teamcoaching.
Hvert kapitel indeholder en kort teoretisk indførelse i kapitlets emne efterfulgt af praktiske eksempler på anvendelse fra AKT-vejlederens hverdag.
Bogen henvender sig til AKT-vejledere og andre ressourcepersoner i grundskolen men er tillige relevant for lærere og pædagoger - også på andre uddannelsesniveauer.
Dialog i skolens vejledningsarbejde
Af Jette Skeem
Forlaget skriver: Bogen giver AKT-vejledere og andre ressourcepersoner konkrete kommunikationsredskaber til dialogen med elever, forældre og kolleger. Omdrejningspunktet er den coachende dialogform og hvordan denne kan være med til at åbne op for dialogen for derigennem at styrke relationen og finde løsninger på udfordringer og problemstillinger.
I bogen tager forfatteren fat i emner som: Coaching og coaching som dialogform, spørgeteknikker, feedback, at lytte, observation, teamcoaching.
Hvert kapitel indeholder en kort teoretisk indførelse i kapitlets emne efterfulgt af praktiske eksempler på anvendelse fra AKT-vejlederens hverdag.
Bogen henvender sig til AKT-vejledere og andre ressourcepersoner i grundskolen men er tillige relevant for lærere og pædagoger - også på andre uddannelsesniveauer.
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialetUdgiver
LINDHARDT OG RINGHOF FORLAG A/S
Udgivelsesår
2012
Faustnummer
CFUMAT1049992
ISBN-nummer
978-87-500-4293-8
Materialetype
Bog