Tilbage
Mål og midler
Læremidler i didaktikken
Af Thomas Illum Hansen
Forlaget skriver: Læremidler udgør en central reformstrategi i skolen, og denne bog præsenterer en teoretisk bearbejdning, der modsvarer deres betydning i praksis. Bogen sætter læremidler på didaktikkens landkort ved at drøfte centrale spørgsmål med eksempler fra historiske og aktuelle læremidler.
Hvad er et læremiddel, og hvordan kan man forstå dets redidaktisering?
Hvilken status har læremidler i didaktisk modeltænkning, og hvilket didaktisk grundlag skal man bygge på?
Hvilken rolle spiller tolkning i læremiddelanalyser?
Hvad er læremiddelanalyse og kvalitet i læremidler?
Bogen er skrevet med lærernes grund- og efteruddannelse for øje, men den kan også anvendes i gymnasie- og universitetsverdenen som et alment bidrag til en didaktisk teori om læremidler.
Læremidler i didaktikken
Af Thomas Illum Hansen
Forlaget skriver: Læremidler udgør en central reformstrategi i skolen, og denne bog præsenterer en teoretisk bearbejdning, der modsvarer deres betydning i praksis. Bogen sætter læremidler på didaktikkens landkort ved at drøfte centrale spørgsmål med eksempler fra historiske og aktuelle læremidler.
Hvad er et læremiddel, og hvordan kan man forstå dets redidaktisering?
Hvilken status har læremidler i didaktisk modeltænkning, og hvilket didaktisk grundlag skal man bygge på?
Hvilken rolle spiller tolkning i læremiddelanalyser?
Hvad er læremiddelanalyse og kvalitet i læremidler?
Bogen er skrevet med lærernes grund- og efteruddannelse for øje, men den kan også anvendes i gymnasie- og universitetsverdenen som et alment bidrag til en didaktisk teori om læremidler.
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialetForfatter
Jens Jørgen Hansen
Stefan Ting Graf
Thomas Illum Hansen
Stefan Ting Graf
Thomas Illum Hansen
Udgiver
FORLAGET KLIM ApS
Udgivelsesår
2012
Faustnummer
CFUMAT1050043
ISBN-nummer
9788779559653
Materialetype
Bog