Du er ikke logget ind
Del
Tilbage
Billede af materialet Læsedidaktik - efter den første læseundervisning
Udefineret
Læsevejlederen
Læsedidaktik - efter den første læseundervisning

Af Astrid Roe

Forlaget skriver: Internationale og danske læseundersøgelser har vist, at danske elevers læsefærdigheder er svagere, end man kunne ønske. Politikere og skolefolk har spurgt, hvorfor danske elever klarer sig dårligere end for eksempel finske og svenske, og søgelyset er for alvor de sidste år blevet rettet mod kvaliteten i skolens læseundervisning.
Læseforskning viser, at der i utilstrækkelig grad bliver arbejdet systematisk med læseundervisning, efter at den første læsekode er knækket. Dette problem vil Astrid Roe sætte ind overfor. Hun præsenterer teorier og begreber om, hvad læsning og læsekompetence er, og hvordan man kan arbejde med at udvikle elevers læsekompetence og læsestrategier. Bogen handler også om vurdering af læsning, både den vigtige løbende vurdering af elevernes læsekompetence i alle fag og forskellige former for læseprøver.
Bogen henvender sig til lærerstuderende, lærere i folkeskolen og læsevejledere.


"Læsedidaktik - efter den første læseundervisning" er en del af

Serie
Læsevejlederen

Side
af

Log ind og få adgang

Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialet
Udgiver
FORLAGET KLIM ApS
Udgivelsesår
2010
Faustnummer
CFUMAT1050057
ISBN-nummer
9788779557673
Materialetype
Bog