Tilbage
Læsevejlederen
Læs mere!
Af Trine Solstad
Forlaget skriver: Ny tekstpædagogik til børnehaver og børnehaveklasser.
LÆS MERE! giver svar på de didaktiske grundspørgsmål:
Hvorfor skal vi læse for børn?
Hvad skal vi læse for børn?
Hvordan skal vi læse for børn?
Forfatteren forklarer, hvad læsekompetence i førskolealderen er, og deler arbejdet med læsekompetence ind i læseundervisning, læseopdragelse og læseoplevelse.
Oplæsning med børn er et vigtigt led i det at føre et barn ind i en større sprog- og tekstkultur.
Bogen konkretiserer derfor med eksempler fra børnelitteraturen og fra samtaler mellem børn og voksne om det, de læser.
Bogen kan anvendes af pædagogstuderende, pædagoger i dagtilbud og skoler, lærerstuderende i linjefaget dansk/de mindste og indskolingslærere.
Læs mere!
Af Trine Solstad
Forlaget skriver: Ny tekstpædagogik til børnehaver og børnehaveklasser.
LÆS MERE! giver svar på de didaktiske grundspørgsmål:
Hvorfor skal vi læse for børn?
Hvad skal vi læse for børn?
Hvordan skal vi læse for børn?
Forfatteren forklarer, hvad læsekompetence i førskolealderen er, og deler arbejdet med læsekompetence ind i læseundervisning, læseopdragelse og læseoplevelse.
Oplæsning med børn er et vigtigt led i det at føre et barn ind i en større sprog- og tekstkultur.
Bogen konkretiserer derfor med eksempler fra børnelitteraturen og fra samtaler mellem børn og voksne om det, de læser.
Bogen kan anvendes af pædagogstuderende, pædagoger i dagtilbud og skoler, lærerstuderende i linjefaget dansk/de mindste og indskolingslærere.
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialetUdgiver
FORLAGET KLIM ApS
Udgivelsesår
2011
Faustnummer
CFUMAT1050063
ISBN-nummer
9788779559707
Materialetype
Bog