Tilbage
Læsevejlederen
Sammensatte tekster
Af Elise Seip Tønnessen
Forlaget skriver: 'Sammensatte tekster' er et vigtigt tema inden for undervisning i folkeskolen og uddannelse og efteruddannelse af lærere. Bogen forklarer, hvad sammensatte eller multimodale tekster er, hvordan de fungerer, og den præsenterer studier af børns tilgange til en mangfoldighed af disse tekster.
'Sammensatte tekster' er delt i tre dele. Første del giver en almen indføring i og baggrund for begreberne multimodalitet og literacy som nøgle til den meningsskabelse, som foregår, når børn oplever og skaber sammensatte tekster. Anden del har fokus på den første læseindlæring og undersøger, hvordan elever kan udvikle tekstforståelse i mødet med sammensatte tekster i både traditionelle og nye medier. Tredje del har retning mod de ældre elever og giver et overblik over den tekstkultur, tidens elever befinder sig i, og reflekterer over, hvordan denne tekstkultur fungerer i skolen.
'Sammensatte tekster' præsenterer en række studier af børns forholdemåder til teksterne - fra børnehave til de ældste klassetrin.
Sammensatte tekster
Af Elise Seip Tønnessen
Forlaget skriver: 'Sammensatte tekster' er et vigtigt tema inden for undervisning i folkeskolen og uddannelse og efteruddannelse af lærere. Bogen forklarer, hvad sammensatte eller multimodale tekster er, hvordan de fungerer, og den præsenterer studier af børns tilgange til en mangfoldighed af disse tekster.
'Sammensatte tekster' er delt i tre dele. Første del giver en almen indføring i og baggrund for begreberne multimodalitet og literacy som nøgle til den meningsskabelse, som foregår, når børn oplever og skaber sammensatte tekster. Anden del har fokus på den første læseindlæring og undersøger, hvordan elever kan udvikle tekstforståelse i mødet med sammensatte tekster i både traditionelle og nye medier. Tredje del har retning mod de ældre elever og giver et overblik over den tekstkultur, tidens elever befinder sig i, og reflekterer over, hvordan denne tekstkultur fungerer i skolen.
'Sammensatte tekster' præsenterer en række studier af børns forholdemåder til teksterne - fra børnehave til de ældste klassetrin.
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialetUdgiver
FORLAGET KLIM ApS
Udgivelsesår
2012
Faustnummer
CFUMAT1050064
ISBN-nummer
9788771290615
Materialetype
Bog