Tilbage
Læringsarenaer
Didaktikken og individet
Af Mads Hermansen
Forlaget skriver: Skolens opgave er at undervise eleverne, så de udvikler sig fagligt og personligt, udnytter egne potentialer bedst muligt og bliver integreret i samfundet.
Men hvilke udfordringer stiller det senmoderne samfund skolen overfor?
Hvordan kan lærerne arbejde med fællesskabet og individet i en tid præget at stadig større individualiserng?
Hvad betyder nyere psykologisk viden om læreprocesser for undervisningens tilrettelæggelse?
Hvad skal didaktikken bruges til i lærernes fortsatte professionalisering?
Findes der en individualitets-didaktik?
Hvem skal have indflydelse, når undervisningen planlægges?
Hvilke spørgsmål kan stilles til en undervisningsplan?
Didaktikken og individet
8.-10. klasse
Af Mads Hermansen
Forlaget skriver: Skolens opgave er at undervise eleverne, så de udvikler sig fagligt og personligt, udnytter egne potentialer bedst muligt og bliver integreret i samfundet.
Men hvilke udfordringer stiller det senmoderne samfund skolen overfor?
Hvordan kan lærerne arbejde med fællesskabet og individet i en tid præget at stadig større individualiserng?
Hvad betyder nyere psykologisk viden om læreprocesser for undervisningens tilrettelæggelse?
Hvad skal didaktikken bruges til i lærernes fortsatte professionalisering?
Findes der en individualitets-didaktik?
Hvem skal have indflydelse, når undervisningen planlægges?
Hvilke spørgsmål kan stilles til en undervisningsplan?
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialetForfatter
Elsebeth Jensen
John Krejsler
Mads Hermansen
John Krejsler
Mads Hermansen
Udgiver
LINDHARDT OG RINGHOF FORLAG A/S
Udgivelsesår
2005
Faustnummer
CFUMAT1050754
ISBN-nummer
978-87-23-01628-7
Materialetype
Bog