Du er ikke logget ind
Del
Tilbage
Billede af materialet Guide til undervisning i funktionel læseforståelse
Udefineret
Læs og skriv i genrer
Guide til undervisning i funktionel læseforståelse
8.-10. klasse

Af Mie Finnemann

Forlaget skriver: Guide til undervisning i funktionel læseforståelse af audiologopæd Line Knudsen og lærer Mia Finnemann Schultz er en guide til læreren, der giver overblik over funktionel læsekompetence:
1. Hvad er funktionel læsekompetence?
2. Hvad er funktionelt genrekendskab?
3. Hvordan kan genrekendskab støtte udvikling af læseforståelse på de ældste klassetrin?
4. Hvordan kan genrekendskab udnyttes i effektive læse- og skrivestrategier?
Guiden indeholder et manuskript og materialer til et intensivt kursus i funktionel læsekompetence. Kurset er på fire lektioner og tager udgangspunkt i reciprok undervisning og 5 konkrete strategier, som kan hjælpe elever til at lokalisere relevante oplysninger i tekster hurtigere og mere sikkert, bl.a. ved de obligatoriske nationale læsetest.
Guiden kan bruges som vejledning til elevhæfterne i serien Læs og skriv i genrer, der er til elever i udskolingen, men kan også anvendes selvstændigt på læreruddannelsen, læsevejlederuddannelsen og andre efter- og videreuddannelser.
Læs og skriv i genrer er baseret på læseforskning ved Center for Læseforskning, hvor forfatterne undersøgte genre-kendskabs betydning for læseforståelsen.


"Guide til undervisning i funktionel læseforståelse" er en del af

Serie
Læs og skriv i genrer

Side
af

Log ind og få adgang

Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialet
Forfatter
Line Knudsen
Mie Finnemann
Udgiver
GYLDENDAL A/S
Udgivelsesår
2008
Faustnummer
CFUMAT1083437
ISBN-nummer
9788702061901
Materialetype
Bog