Tilbage
Læsestrategen
Læsestrategen: Udbygget Ordlæsning 2
Af Lene Møller
Forlaget skriver: Træner ordlæsefærdigheder i læsning af lydnære og ikke-lydrette ord på op til fire stavelser og ni bogstaver.
Hæftet har fokus på lydstrategier med alternative bogstavlyde og inddeling og sammensætning af ord med tre og fire stavelser, sammensatte ord og ordgrænser , to konsonanter før, efter og midt i ordet ,analogisk strategi med seks ikke-lydrette rimfamilier,
morfologisk strategi med udsagnsordenes endelser i navneform, nutid og datid,
genkendelse af 24 hyppige funktionsord, morfologisk strategi med fire forstavelser og fire endelser.
Der er kort instruktion i bogen til hvert enkelt afsnit, som underviseren kan demonstrere og indlede sammen med eleverne, hvorefter de kan arbejde videre f.eks. i små læsegrupper.
Aktiviteterne er udformet i tilbagevendende opgavetyper, så eleverne gradvis kan arbejde mere og mere selvstændigt og f.eks. selv færdiggøre opgaverne. Flere og forskellige opgavetyper sætter fokus på samme strategi, så ordlæsefærdighederne indarbejdes grundigt og stabiliseres.
Læsestrategen: Udbygget Ordlæsning 2
3.-4. klasse
Af Lene Møller
Forlaget skriver: Træner ordlæsefærdigheder i læsning af lydnære og ikke-lydrette ord på op til fire stavelser og ni bogstaver.
Hæftet har fokus på lydstrategier med alternative bogstavlyde og inddeling og sammensætning af ord med tre og fire stavelser, sammensatte ord og ordgrænser , to konsonanter før, efter og midt i ordet ,analogisk strategi med seks ikke-lydrette rimfamilier,
morfologisk strategi med udsagnsordenes endelser i navneform, nutid og datid,
genkendelse af 24 hyppige funktionsord, morfologisk strategi med fire forstavelser og fire endelser.
Der er kort instruktion i bogen til hvert enkelt afsnit, som underviseren kan demonstrere og indlede sammen med eleverne, hvorefter de kan arbejde videre f.eks. i små læsegrupper.
Aktiviteterne er udformet i tilbagevendende opgavetyper, så eleverne gradvis kan arbejde mere og mere selvstændigt og f.eks. selv færdiggøre opgaverne. Flere og forskellige opgavetyper sætter fokus på samme strategi, så ordlæsefærdighederne indarbejdes grundigt og stabiliseres.
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialetUdgiver
HOGREFE PSYKOLOGISK FORLAG A/S
Udgivelsesår
2013
Faustnummer
CFUMAT1089231
ISBN-nummer
978-87-7135-003-6
Materialetype
Bog