Tilbage
Samfundsfag
Samfundsfag 9 - Lærerens bog
Af Julie Blicher Trojaborg
Forlaget skriver: Samfundsfag 9. Lærerens bog er opdelt i: Samfundsfag 9 og samfundsfagetKapitel-vejledningKopiarkLærervejledningens første del indeholder forfatternes didaktiske overvejelser omkring udvælgelsen af indhold og tilrettelæggelsen af undervisning ud fra Samfundsfag 9. Her er bl.a. anvisninger til, hvordan man integrerer faglig læsning og evaluering i den daglige undervisning, samt forfatternes overvejelser omkring grundbogens opgaver, Globaliseringshjulet og indholdet i i-bogen. Som inspiration er der opstillet et undervisningsforløb til et af bogens kapitler, som det kan tage sig ud på baggrund af fagets timetal og med inddragelse af faglig læsning, opgaver og evaluering. Desuden er der opstillet et bud på en årsplan ud fra arbejdet med Samfundsfag 9.Kapitel-vejledningen gennemgår samtlige kapitler i grundbogen samt de fem cases, som Samfundsfag 9 afsluttes med. Hver kapitelgennemgang indledes med et storyboard, der giver overblik over faglige begreber, kilder, den større opgave, samfundsfaglige modeller, vinklen på i-klassen samt hvilke kopiark, der skal anvendes i arbejdet med kapitlets opgaver. Kapitelgennemgangen indeholder læringsmål og faglige opmærksomhedspunkter, som kan være værd at have sig for øje, når man planlægger og gennemfører undervisningen. Her findes også en beskrives af kapitlets større opgave, bud på videre læsning samt en præsentation af den person, som er interviewet til kapitlets tilhørende i-klasse, som ligger på i-bogen til Samfundsfag 9.
Samfundsfag 9 - Lærerens bog
9. klasse
Af Julie Blicher Trojaborg
Forlaget skriver: Samfundsfag 9. Lærerens bog er opdelt i: Samfundsfag 9 og samfundsfagetKapitel-vejledningKopiarkLærervejledningens første del indeholder forfatternes didaktiske overvejelser omkring udvælgelsen af indhold og tilrettelæggelsen af undervisning ud fra Samfundsfag 9. Her er bl.a. anvisninger til, hvordan man integrerer faglig læsning og evaluering i den daglige undervisning, samt forfatternes overvejelser omkring grundbogens opgaver, Globaliseringshjulet og indholdet i i-bogen. Som inspiration er der opstillet et undervisningsforløb til et af bogens kapitler, som det kan tage sig ud på baggrund af fagets timetal og med inddragelse af faglig læsning, opgaver og evaluering. Desuden er der opstillet et bud på en årsplan ud fra arbejdet med Samfundsfag 9.Kapitel-vejledningen gennemgår samtlige kapitler i grundbogen samt de fem cases, som Samfundsfag 9 afsluttes med. Hver kapitelgennemgang indledes med et storyboard, der giver overblik over faglige begreber, kilder, den større opgave, samfundsfaglige modeller, vinklen på i-klassen samt hvilke kopiark, der skal anvendes i arbejdet med kapitlets opgaver. Kapitelgennemgangen indeholder læringsmål og faglige opmærksomhedspunkter, som kan være værd at have sig for øje, når man planlægger og gennemfører undervisningen. Her findes også en beskrives af kapitlets større opgave, bud på videre læsning samt en præsentation af den person, som er interviewet til kapitlets tilhørende i-klasse, som ligger på i-bogen til Samfundsfag 9.
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialetForfatter
Anders Stig Christensen
Julie Blicher Trojaborg
Julie Blicher Trojaborg
Udgiver
GYLDENDAL A/S
Udgivelsesår
2013
Faustnummer
CFUMAT1089279
ISBN-nummer
9788702123470
Materialetype
Bog